کل نماهای صفحه

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۴, جمعه

ايران-دیدار مریم رجوی با جرج صبرا عضو هيئت عالي مذاكرات و معاون رئيس هيئت نيروهاي انقلاب و اپوزيسيون سوريه 24 ارديبهشت, 1395


ايران-دیدار مریم رجوی با جرج صبرا عضو هيئت عالي مذاكرات و معاون رئيس هيئت نيروهاي انقلاب و اپوزيسيون سوريه   24 ارديبهشت, 1395

روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت (۱۲مه) جرج صبرا، عضو ائتلاف ملي و از رهبران حزب خلق دمکراتیک سوریه  با مریم رجوی در اور سور اواز مقر شوراي ملي مقاومت در شمال پاريس،  ديدار كرد

در ابتداي این دیدار مریم رجوی و جرج صبرا در برابر نماد شهیدان انقلاب سوریه و مقاومت قهرمانانه مردم حلب با نثار سبدهای گل، ادای احترام کردند.
آقاي صبرا در اين ديدار با تأکید بر اين كه  نبرد ملت‌هاي سوریه و ایران براي سرنگون نمودن دو رژيم تروريست و قاتل در دمشق و تهران، نبرد واحدي است. اهداف مقاومت ایران و انقلاب سوریه عمیقا مشترك است، دشمن ما مشترك است و نبرد براي آزادي و شرافت نيز نبرد واحدي است. وي افزود: پنجاه سال مبارزه سازمان مجاهدين خلق ایران ومقاومت ایران در مقابله با رژيم آخوندي سرشار از درسها و عبرتها و تجربه هاي مفيد است كه در رويارويي با دو رژيم ديكتاتوري و از ميان برداشتن آنها،  موجب احترام و ستايش‌انگيز مي‌باشد.

پنج سال است كه بشار اسد و رژيم ایران از هيچ جنايتي عليه مردم سوریه فروگذار نكرده‌اند، از به شهادت رساندن زندانيان زير شكنجه تا قتل عام مردم بيگناه با سلاح شيميايي و بشكه‌هاي انفجاري و كشتار مردم از طريق گرسنگي‌دادن و يا سرما، ولی مردم سوریه هرگز پرچم سفید تسلیم بلند نکرده و بلند نخواهند كرد و تا سرنگوني بشار اسد به مبارزه خود ادامه خواهند داد. چرا كه انقلاب سوریه رو به آینده و پيروزي دارد و هرگز به عقب نگاه نمی‌کند.
جرج صبرا افزود ۴ سال است كه رژيم اسد و پاسداران ایرانی و شبه‌نظاميان وابسته به رژيم ایران، داريا در نزديكي دمشق را محاصره كرده و بمباران می‌کنند، جمعيت آن از ۴۰۰هزار نفر به ۸هزار نفر تقليل يافته است اما اين مردم نگذاشتند شهرشان به‌دست دشمن سقوط كند و وقتي یک آتشٰ‌بس موقت برگزار شد همين مردم بيرون آمده (و مانند ساير سوريها در مناطق انقلاب)  ”شعار الشعب يريد اسقاط النظام” سر دادند. همين ديروز من با شوراي محلي اين شهر  تماس داشتم كه آنها تأکید مي‌كردند كه در مذاكرات سستي نشان ندهيد و مي‌گفتند: به فكر ما و محاصره ما نباشيد، به فکر انقلاب و سرنوشت خلق باشید.
ايران-دیدار مریم رجوی با جرج صبرا عضو هيئت عالي مذاكرات و معاون رئيس هيئت نيروهاي انقلاب و اپوزيسيون سوريه   24 ارديبهشت, 1395

مریم رجوي ضمن تقدير از مواضع قاطع جرج صبرا در مقابله با ديكتاتوري بشار اسد گفت: ما در مقاومت ایران در تمام لحظات درد و رنج شما با شما هستیم و پيروزيهاي شما را پيروزي مردم و مقاومت ایران مي‌دانيم. ما معنی ایستادگی و مقاومت مردم و انقلاب سوریه را می فهمیم، پايداري حلب قهرمان افتخار بشريت معاصر و يك الگوي جاودانه و فراموشي‌ناپذير از مقاومت و ايستادگي و دستيابي به آزادي است.
وي افزود همبستگي و همسنگری بین انقلاب و مردم سوریه با مردم و مقاومت ایران، سرنگونی این دو دیکتاتوری را در دمشق و تهران تسهيل و تسريع مي‌كند و خون بسیاری را هم برای این دو خلق ذخیره می‌کند.
مریم رجوي با اشاره به شكستهاي سنگيني كه در ايام اخير پاسداران و شبه نظاميان مزدورشان در حلب متحمل شده‌اند، گفت اين رژيم در يكي از بحراني‌ترين دوره هاي حيات خود بسر مي‌برد و در برابر پايداري مردم و انقلاب سوریه هيچ سرنوشتي جز شكست ذلت‌بار ندارد.

در اين ديدار دكتر صالح رجوي نماينده شوراي ملي مقاومت در فرانسه نیز، حضور داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر