کل نماهای صفحه

۱۳۹۶ دی ۲۹, جمعه

قیام ایران-سخنرانیها ودیدارهای مریم رجوی-ایران: چشم‌انداز تغییر رژیم - سیاست آمریکا و اتحادیه اروپا کنفرانس بین‌المللی در پاریس با حضور اعضای ارشد کنگرهٴ آمریکا




روزنامه انگلیسی «اکسپرس» با اشاره به دیدارهای اخیر نمایندگان ارشد کنگره آمریکا با مریم رجوی و گفتگو در خصوص چگونگی همکاری آمریکا با این گروه علیه نظام، نوشت نمایندگان کنگره از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواهند خواست که تلاش برای مقابله با نظام را از طریق اعمال تحریم و فشار بر فعالیت‌های منطقه‌یی تشدید کند.

در این دیدار که در پاریس انجام شده «دینا روهرا باکر» رئیس کمیته فرعی اروپا، اوراسیا و تهدیدات نوظهور و «تد پو» رئیس کمیته فرعی تروریسم، عدم اشاعه و تجارت مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشته‌اند و درباره تلاش مشترک برای تغییر نظام ایران با مریم رجوی گفتگو کرده‌اند.

روهرا باکر پس از این دیدار، با حمایت تمام قد از ناآرامی‌های دی ماه در چند شهر ایران، مدعی شد که این «اعتراضات هنوز تمام نشده است».پو نیز هر چند گزینه نظامی علیه ایران را رد کرد، اما گفت تغییر در ایران باید از درون و توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی صورت گیرد.

علاوه بر نمایندگان کنگره، دولت آمریکا هم در ماه‌های گذشته بارها به صراحت از تلاش برای تغییر نظام در ایران سخن گفته است. ترامپ هم در جریان ناآرامی‌های اخیر به بهانه «حمایت از مردم ایران» چندین بیانه داده و صراحتاً حمایتش را از بی‌ثباتی در ایران اعلام کرد.


واکنشهای  هراس‌آلود حکومت آخوندی به‌دنبال گفتگوی اعضای ارشد کنگره آمریکا با مریم رجوی، در رسانه‌های زنجیره‌یی رژیم و سپاه و بسیج خامنه‌ای به‌طور کلیشه‌یی منتشر شده و غیظ و سراسیمگی در ولایت خامنه‌ای را برملا می‌کند.


واکنش ترسان رژیم آخوندی در خبرگزاری سپاه پاسداران (۱۰اسفند): رایزنی ۲نماینده کنگره آمریکا با مریم رجوی

دیلی استار روز یکشنبه ششم اسفند نوشت:‌ دینا روهرا باکر، نماینده از ایالت کالیفرنیا گفت پایان  رژیم ایران نزدیک است، رژیم را می‌توان"در یک چشم بر هم زدن" از قدرت به زیر کشید.

وی  در کنفرانسی در پاریس که توسط شورای ملی مقاومت ایران سازماندهی شده بود، گفت: تغییر رژیم باید توسط مردم ایران انجام شود.  ما باید بسیار سخت و قوی نسبت به رژیم آخوندی باشیم،  مردم ایران باید بدانند ما در کنار آنها هستیم.


دیلی استار  افزود:‌ مریم رجوی، پرزیدنت  شورای ملی مقاومت گفت اعتراضات نشان می‌دهد که رژیم در آستانه فروپاشی است.

کنفرانس بین المللی در پاریس با حضور نمایندگان ارشد کنگره آمریکا و شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان از فرانسه و کشورهای عربی و اروپایی

گزارشی از کنفرانس بین المللی در پاریس با حضور نمایندگان ارشد کنگره آمریکا و شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان از فرانسه و کشورهای عربی و اروپایی

روز شنبه پنجم اسفند ماه 96، در یک کنفرانس بین‌المللی در پاریس که به دعوت ‌«جوامع ایرانی در اروپا» برگزار شد، سخنرانان قیام سراسری ایران را یک سرفصل در تاریخ مبارزات مردم علیه فاشیسم دینی حاکم ارزیابی کردند و ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگران دیکتاتوری آخوندی، جامعهٴ بین‌المللی را به اتخاذ یک سیاست قاطع علیه این رژیم فراخواندند.

سخنرانان همچنین خواهان مقابله و حسابرسی از رژیم به‌خاطر دخالتهای منطقه‌یی، برنامه غیرقانونی موشک بالستیک و حمایت از گروه‌های بنیادگرا در منطقه شدند.

در کنفرانس بین‌المللی پاریس تحت عنوان «ایران: چشم‌انداز تغییر رژیم - سیاست آمریکا و اتحادیه اروپا» هیأتی از نمایندگان ارشد کنگرهٴ آمریکا، شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان از فرانسه و کشورهای عربی و اروپایی و شماری از نمایندگان و اعضای جوامع ایرانیان از کشورهای مختلف، شرکت داشتند.

سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از:

دینا روهرا باکر، نماینده ارشد کنگرهٴ آمریکا از کالیفرنیا و رئیس زیرکمیته اروپا-آسیا و تهدیدات ظهوریابنده

قاضی تد پو، نماینده ارشد کنگرهٴ آمریکا از تگزاس، رئیس زیرکمیتهٴ ضدتروریسم، منع گسترش تسلیحات اتمی و تجارت،

راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه، برونو ترتره معاون مدیر بنیاد تحقیقات استراتژیک در فرانسه، میخائیل کامینسکی عضو کمیسیون خارجی پارلمان لهستان

 استاندار ایو بونه رئیس پیشین سازمان ضد جاسوسی فرانسه،

سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر، دکتر صالح رجوی نمایندهٴ شورای ملی مقاومت در فرانسه و محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت


در جریان این کنفرانس، شماری از حامیان مقاومت از جمله جوانانی که به‌تازگی ایران تحت حاکمیت آخوندها را ترک کرده‌اند، درباره مشاهداتشان دربارهٴ جنایات رژیم و فعالیت‌های جوانان حامی مجاهدین در داخل کشور سخنرانی کردند.

نمایندگان کنگره در سخنرانی‌های خود در کنفرانس بین‌المللی پاریس، دولت ایالات متحده را به اعمال تحریم‌های جدید علیه مقام‌ها و نهادهای سرکوبگر رژیم فراخواندند.

دینا روهرا باکر تأکید کرد: «دولت ایالات متحده باید رسماًًًً این واقعیت را به‌رسمیت بشناسد که مردم ایران رژیم فاسد و سرکوبگر آخوندی در ایران را رد می‌کنند. ما در کنگره و دولت ایالات متحده باید روشن سازیم که در کنار مردم ایران هستیم و نه در کنار (رژیم) اسلامی، افراطی و فاسد که آنان را سرکوب می‌کند».

قاضی تد پو نیز در سخنان خود تأکید کرد که جامعهٴ بین‌المللی باید مقامات رژیم را به‌خاطر جنایاتشان مورد حسابرسی قرار بدهد و به مردم ایران در مبارزه ارزشمندشان برای آزادی و دموکراسی کمک کند.


برونو ترتره معاون مدیر بنیاد تحقیقات استراتژیک در فرانسه در سخنرانی خود گفت: مشکل این است که جمهوری اسلامی از سال 2015 تا کنون...، رفتار حکومتی را که به‌طور نهایی از (برنامه) اتمی دست برداشته باشد، از خود نشان نداده است.  وی با اشاره به مقابله جهانی با برنامه موشکی و صدور تروریسم رژیم توسط آمریکا و اروپا گفت: تا جایی که من اطلاع دارم مقامهای سیاسی فرانسه امروز، کاملاً به اهمیت مسائل اشراف دارند و اصلاً نمی‌خواهند چشمانشان را روی رفتار رژیم (ایران) در منطقه ببندند؛ این برخلاف ارزش‌های ما و پیش از آن برخلاف منافع ما خواهد بود


استاندار ایو بونه در سخنان خود گفت: بدون (افشاگریهای) مقاومت ایران، ما امروز هیچ اطلاعی از پیشرفت‌های اتمی (رژیم) ایران نمی‌داشتیم یا اطلاعاتمان در این رابطه بسیار ناچیز می‌بود؛ یعنی هر لحظه در معرض یک خطر قابل‌توجه قرار داشتیم.

وی مذاکره با حکومت آخوندی را بیهوده دانست و افزود که تنها راه‌حل تغییر رژیم است تا ایران بتواند جایگاه واقعی خود را در جهان پیدا کند

راما یاد در سخنرانی‌اش در کنفرانس پاریس گفت: وقایع شروع سال میلادی (در ایران) یک یادآوری از خواسته مردم ایران... بود: آنها خواهان دموکراسی هستند و نه دیکتاتوری، آزادی و نه استبداد، جدایی دین از دولت و حکومت مذهبی... ما باید فریاد امیدواری (این خلق) را بشنویم. وی افزود: این اعتراضات و تظاهر کنندگان وجدانهای بشری را بیدار کردند، بزدلی‌ها را شکستند و کلمه عدالت را ارتقاء دادند... این یک افتخار برای (فرانسه به‌عنوان) کشور حقوق‌بشر است که باید اولین طرفی باشد که در کنار مردم ایران قرار گیرد و به همین دلیل مهم است که ما در اتحادیه اروپا بتوانیم بار دیگر با این قطار که به‌سمت دموکراسی حرکت می‌کند، همراه بشویم.




سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم :این اقدامی خصمانه و مداخله‌جویانه علیه نظام است

به دنبال دیدار و گفتگوی هیأت کنگره آمریکا متشکل از دینا روهرا باکر رئیس زیرکمیته اروپا – آسیا و قاضی تدپو  رئیس زیرکمیته تروریسم در مجلس نمایندگان با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و تأکید آنها بر حمایت از قیام مردم ایران و لزوم آزادی فوری زندانیان قیام، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در پاسخ به سؤال ابلهانه خبرگزاری حکومتی دانشجو در خصوص این دیدار در آلبانی گفت: این اقدام را اقدامی مداخله‌جویانه و خصمانه علیه (نظام) و نهایتاً حمایت از تروریسم و پیروی از استانداردهای دوگانه می‌دانیم. به گفته وی این هم یکی از همان رفتارهایی است که آمریکا به‌خاطر آن حتماً در نزد جامعه و مردم ایران محکوم خواهد بود.

خبرگزاریهای حکومتی با درج موضعگیری غیظ آلود وزارت‌خارجه رژیم نوشتند: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه در خصوص دیدار روهرا باکر عضو کنگره آمریکا(با مجاهدین)برای گفتگو در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران و موضع جمهوری اسلامی در خصوص این قبیل دخالتها گفت در حقیقت این اقدام حمایت آشکار از تروریسم به‌رغم شعار‌های زیبای ضدتروریستی است که توسط آمریکایی‌ها بیان می‌شود.


لینک گزارش تلویزیون العربیه روز دوشنبه 7 اسفند96 :دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواستارحمایت غرب از جنبش ایرانیان برای تغییر شدند


هیاتی از نمایندگان کنگره آمریکا، آقایان دیناروهرا باکر و قاضی تد پو، در دیدار با مریم رجوی، به تحریم‌های همه‌جانبه علیه رژیم ایران و اخراج پاسداران از منطقه فراخوان دادند.

روز شنبه ۵اسفند ۱۳۹۶(۲۴فوریه۲۰۱۸) هیأتی از مجلس نمایندگان آمریکا، با مریم رجوی، در محل اقامت وی در اورسور اواز، دیدار و درباره قیام سراسری مردم ایران و نتایج این قیام و گزینش‌های جامعه بین‌المللی در برابر آن گفتگو کردند.

در این دیدار آقایان دینا روهرا باکر، نماینده از ایالت کالیفرنیا و رئیس زیرکمیته اروپا، اروپا-آسیا و تهدیدات ظهور‌یابنده؛ و قاضی تد پو، نماینده از ایالت تگزاس و رئیس زیرکمیته ضدتروریسم، منع گسترش تسلیحات اتمی و تجارت؛ دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران را به‌خاطر سرکوب وحشیانه تظاهر کنندگان قویاَ محکوم کردند. آنها تأکید نمودند که جامعه بین‌المللی باید به سکوت و بی‌عملی خود در قبال جنایت‌های این رژیم قرون وسطایی، خاتمه دهند. آنها همچنین به دولت آمریکا فراخوان دادند که تحریم‌های همه‌جانبه به‌ویژه تحریم‌های مالی و بانکی را علیه مقام‌ها و نهادهای حکومت آخوندی به‌خصوص آنها که درگیر سرکوب مردم هستند، اعمال نماید، ترتیباتی را برای مقابله مردم ایران با سرکوب اینترنتی و دسترسی آزادانه آنان به وسایل ارتباطی اتخاذ کند و سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان مزدورش را وادار کند که از کشورهای منطقه خارج شوند.
مریم رجوی با تأکید بر این‌که قیام سراسری دیماه، یک سرفصل در مبارزات مردم ایران برای آزادی و دموکراسی است، گفت: شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و روحانی؛ و اصلاح طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا؛ بیانگر خواست عمومی برای سرنگونی این رژیم است و این قیام تا سرنگونی حکومت آخوندی ادامه خواهد یافت، زیرا عوامل بنیادینی که منجر به این قیام شد، نه تنها حل نمی‌شود بلکه هر روز افزایش می‌یابد.
مریم رجوی افزود: تا رژیم آخوندی بر سر کار است بحرانهای اقتصادی، فساد گسترده حکومتی، فقر و تورم و بیکاری فزاینده و سرکوب و خفقان فزاینده و بسیاری از مشکلات اجتماعی و سیاسی نه‌تنها حل نمی‌شود، بلکه شدت می‌یابد.
با قیام مردم ایران، رژیم آخوندی وارد مرحله پایانی خود شده است و هر‌گونه سرمایه‌گذاری بر روی آن محکوم به شکست است. زمان آن فرا رسیده که جامعه جهانی در طرف مردم ایران و نه رژیم آخوندی بایستد.
مریم رجوی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که روی حکومت آخوندی برای آزادی هرچه سریعتر معترضان دستگیرشده، فشار اعمال کنند.
نماینده روهرا باکر گفت: «ضرورت دارد که دولت ایالات متحده این واقعیت را به‌رسمیت بشناسد که مردم ایران رژیم ملایان فاسد و سرکوبگر را نفی می‌کنند. ما در کنگره و دولت آمریکا باید روشن کنیم که در طرف مردم ایران هستیم و نه متحدان افراط‌گرا و فاسدشان که مردم ایران را سرکوب می‌کنند».
قاضی تدپو گفت: جامعه جهانی باید مقامهای رژیم را به‌خاطر جنایت‌های آنان مورد حسابرسی قرار دهد و به مردم ایران در مبارزه مقدسشان برای نیل به آزادی و دموکراسی یاری رساند.


خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از دیدار قانونگذاران آمریکایی با خانم مریم رجوی در محل اقامت ایشان در اورسوراواز پاریس  نوشت:‌   دینا روهرا باکر (نماینده از کالیفرنیا) و رئیس زیرکمیته اروپا و آسیا-اروپا و تهدیدات در حال ظهور و قاضی تد پو (نماینده از تگزاس) و رئیس زیرکمیته تروریسم و منع تکثیر و تجارت، با خانم مریم رجوی پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت ایران در اورسوراواز فرانسه ملاقات کردند. آنان حمایت خود را از قیام مردم ایران و خواست آنان برای تغییر رژیم اعلام کردند.


تصویری آسوشیتدپرس: دیدار نمایندگان ارشد کنگره آمریکا با مریم رجوی در اورسوراواز


 مریم رحوی خطاب   به كساني كه در استخدام نيروهاي سركوبگر هستند
سخنرانی مریم رجوی- از انقلاب ۵۷ تا قیام ۹۶

به كساني كه در استخدام نيروهاي سركوبگر هستند: صف خود را از جلادان جدا کنید. از خدمت پرننگ و عار به‌ نیروهای جنایت‌پیشه سرباز زنيد


 گردهمایی به مناسبت سالگرد انقلاب ضد سلطنتي :

مریم رجوی:‌ ولايت فقيه يعني کشتار، چپاول، ویرانی، تروريسم و زن ستيزي و مردم به كمتر از سرنگوني آن رضايت نميدهند

در روز ۲۱بهمن (۱۰فوریه) در آستانه سی و نهمین سالگرد سرنگوني رژيم شاه، خانم مريم رجوي، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، در اجتماع گروهي از ايرانيان با درود به شهیدان راه آزادی ایران از شهيدان انقلاب ضد سلطنتي تا شهیدان قیام دیماه امسال گفت: قیام شجاعانه دیماه و استمرار اعتراضات در سراسر كشور اثبات کرد که مردم ایران به‌چیزی جز سرنگونی تماميت رژیم آخوندي رضایت نمی‌دهند، حضور زنان و جوانان در صف مقدم قیام‌ها تضمین ادامه قیام است. زنانی که به رغم ۳۹سال سرکوب و تحقیر سیستماتیک از جمله تحمیل حجاب اجباری از سوی این رژیم هرگز در برابر این سرکوبگریها تسلیم نشدند.

وي بار ديگر برخواست‌هایی که دو هفته پیش در جلسات شورای اروپا مطرح کرده بود، تأكيد كرد و گفت: ما خواستار آزادي فوري زندانيان قيام، آزادي بيان و اجتماعات، لغو سركوب و حجاب اجباري زنان هستیم. همين امروز!

مریم رجوی گفت: نظام ولايت فقيه و بیلان چهار دهه حاکمیت آن در پنج كلمه خلاصه مي‌شود «کشتار، چپاول، ویرانی، صدور ارتجاع و تروريسم تحت نام انقلاب و زن ستيزي»‌. خامنه اي دو روز پيش اعتراف كرد فساد در درون رژيم آخوندي اژدهای هفت‌سر است. واقعیت این است که سر اصلی این اژدها در بیت شخص خامنه‌ای است.

مردم و قیام‌کنندگان ایران تصمیم گرفته‌اند نظام ولایت فقیه و سپاه پاسداران و بسیج ضدمردمی آن را با یک جمهوری بر اساس آزادی و دموکراسی جايگزين کنند. می‌خواهند به‌جای برنامه اتمی و سایر برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی، آموزش و درمان و ورزش و تأمین اجتماعی و رفاه و معیشت و اقتصاد کشور را شکوفا کنند.

مریم رجوی همه افرادی را که در استخدام نیروهای سرکوبگر و به طور مشخص سپاه پاسداران و بسیج ضدمردمی هستند را فراخواند که از خدمت پرننگ و عار به ‌این نیروهای جنایت‌پیشه و از سركوب مردم سرباز زنند. فقر و ناداری هزار بار بهتر از حقوق و دستمزدی است که توسط قاتلان و شکنجه‌گران پرداخت می‌شود. صف خود را از جلادانی که نوجوانان محروم ایذه و دورود و اراک را کشتند، جدا کنید. خطاب من هم‌چنین به پرسنل ارتش و نیروی انتظامی است. از هر گونه همکاری با پاسداران جنایتکار خودداری کنید. اجازه ندهید آخوندها از شما در ریختن خون فرزندان ایران سوءاستفاده کنند.

خانم رجوي تأكيد كرد: مقاومت ایران همواره گفته و تکرار کرده است: نه دین اجباری، نه اجبار دینی، نه حجاب اجباری و نه حکومت اجباری. حالا زمان پایان دادن به‌این اجبارهاست. اما به اين منظور و برای دستیابی به‌یک جمهوری آزاد و برابر، نه وقوع معجزه‌یی متصور است و نه شانس و تصادفی به‌سود ما در کار خواهد بود. تمام دارایی ما، ملت ایران است و فرزندان پیشتازش؛ و این البته بزرگترین قدرت جهان است. پس همه چیز را باید از دستها و اراده‌های خودمان انتظار داشته باشیم.

وی خطاب به جوانان گفت: استمرار و گسترش قیام، هزاران وظيفه و مسئوليت در مقابل تك تك ما قرار مي‌دهد. مطمئنا هريك از شما مي‌توانيد بخشي از اين وظايف را بر عهده بگيريد. به‌کسانی که از قدرت پاسداران دم می‌زنند، اعتنا نکنید. آن‌ها وقتی قدرت دارند که قیام و اعتراضی در کار نباشد. اما وقتی هر یک از شما برای پیشبرد قیام نقشی برعهده بگیرید، آن‌ها ناتوان می‌شوند.
در اين اجتماع شمار زيادي از جوانان ايراني از كشورهاي اروپايي و آمریکاي شمالي حضور داشتند و سخنراني كردند






فراخوان بین‌الملی برای آزادی زندانیان قیام

روز جمعه، ۲۰بهمن ۹۶، مریم رجوی در اجلاسی با شرکت شماری از نمایندگان پارلمان‌های اروپایی. برگزار شد، سخنرانی کرد.

در این اجلاس که با عنوان « فراخوان بین‌الملی برای آزادی زندانیان قیام» برگزارشد، نمایندگانی از پارلمان‌های انگلستان، ایرلند، ایتالیا، مالت، لیتوانی، سوییس، رومانی و لهستان شرکت داشتند و سخنرانی کردند.
مریم رجوی در سخنانش خطاب به نمایندگان و شخصیت‌های شرکت‌کننده گفت:
نمایندگان محترم،
حضار گرامی،
به خانه مقاومت ایران خوش آمدید. از دیدار شما در این‌جا و فرصت بحث و گفتگو در مورد شرایط متحول ایران بسیار خوشوقتم. شرایط در ایران، بسیار متحول است و مایلم امروز به ۴موضوع بپردازم. بعد خوشحال می‌شوم که نظرات شما را بشنوم.
این ۴ موضوع عبارتند از:
قیام یک نقطه عطف در تحولات ایران،
ارزیابی وضعیت رژیم برای مقابله با قیام،
نقش مقاومت در تحولات ایران و تضمین ثبات و صلح و امنیت
و بالاخره سیاست صحیح اروپا در قبال ایران.
ما می‌گوییم قیام یک نقطه عطف است، یعنی دیگر وضعیت به گذشته بر نمی‌گردد. آنچه از هفت دی‌ماه، در ایران اتفاق افتاد، فراتر از تظاهرات اعتراضی مردم علیه مشکلات اقتصادی، یک جنبش سراسری علیه تمامیت رژیم آخوندی بود. این قیام از چند ویژگی برخوردار بود:
اولین ویژگی، گستردگی و سرعت بالای گسترش تظاهرات بود. به‌طوری که در عرض چند روز به ۱۴۲ شهر کشیده شد.
دوم:‌ مبنای این اعتراضات، شکست کامل رژیم آخوندی از حل ابتدایی‌ترین مسائل جامعه بود از جمله: معضل بیکاری، گرانی و همزمان سرکوب اجتماعی و سیاسی. واقعیت این است که: فساد مالی، سیاسی و قضایی سراپای رژیم را فرا گرفته است. سیاست مداخله جویانه رژیم در منطقه به بن بست رسیده و منابع رژیم را بشدت تحلیل برده، و بازتاب‌های منفی داخلی آن بارز شده است.
نكته مهم این‌كه این علل بنیادین نه تنها هم‌چنان به‌قوت خود باقیست، بلکه شدیدتر هم شده و رژیم قدرت حل آن را ندارد.
تنها با تغییرات جدی سیاسی می‌توان به مقابله با این بحران‌ها پرداخت. چیزی كه این رژیم، به هیچ‌وجه قادر به انجام آن نیست.
سوم:‌ هسته مرکزی تشکیل‌دهنده اعتراضات، زنان و هم چنین اقشاری هستند که رژیم مدعی بود، و در غرب هم تصور می‌شد، که پایگاه اجتماعی رژیم را تشکیل می‌دهند. یعنی همان طبقات محروم جامعه که از ستم رژیم به‌جان آمده‌اند. هم محرومان و هم زنان، تحت چنان سركوب و ستم و تبعیضی هستند كه چیزی برای از دست دادن ندارند و آماده پرداخت بها و مقابله با رژیم هستند.
فیلم‌هایی که از تظاهرات پخش شده، نشان می‌دهد كه در بسیاری از صحنه‌ها زنان جلودار قیام‌اند.
هم‌چنین، هفته گذشته، معاون فرمانده سپاه پاسداران تصریح كرد كه زنان به‌ویژه زنان مجاهد در بسیاری از شهرها قیام را رهبری می‌كردند.
واقعیت این است که زنان در ۳۹سال حكومت آخوندها، هدف بیشترین فشارها بوده و هستند. حجاب اجباری و سركوب و تحقیر به بهانه حجاب، از مهمترین دستاویزهای رژیم برای اعمال خفقان در جامعه است. در حالی سازمان مجاهدین از روز اول تاكید كرده؛ دین اجباری و اجبارات دینی و حجاب اجباری در تعارض آشكار، با تعالیم اسلام اصیل است.
نظرسنجی‌های حكومتی در سال‌های گذشته كه در روزهای اخیر فاش شده، نشان می‌دهد كه اكثریت عظیم زنان ایران، با حجاب اجباری مخالفند. این، مبین خشم و نفرت زنان از رژیم آخوندی است. در واقع زنان، یك نیروی انفجاری و یك پتانسیل قدرتمند برای قیام و سرنگونی این رژیم هستند.
چهارم این که در این قیام، شعارهای معترضان، تمامیت رژیم را هدف قرار می‌داد. «مرگ بر خامنه‌ای» ‌و «مرگ بر روحانی»‌ و این که «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا».
پنجمین ویژگی مهم این اعتراضات، عنصر سازمانیافتگی آن است. گسترش تظاهرات به ۱۴۲ شهر با شعارهای یکسان و مشابه یک امر اتفاقی نبود و نمی‌توانست باشد. شعارهای مردم، همان خواست‌هایی بودکه از سال‌ها قبل، مقاومت ایران برای آن مبارزه می‌کند. خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم، رسما گفت که مجاهدین این اعتراضات را سازمان داده‌اند و از چند ماه قبل طراحی کرده بودند.
روحانی به رئیس جمهور فرانسه زنگ زد و گفت مجاهدین پشت اتفاقات اخیر در ایران هستند
و خواستار محدود کردن فعالیت‌های مقاومت شد. معاون فرمانده سپاه نیز گفته بود که سرحلقه اغتشاشات مجاهدین بوده‌اند.


حضار محترم،
ما معتقدیم که قیام با هر افت و خیزی، ادامه خواهد یافت. البته رژیم همان‌طور که تاکنون عمل کرده، ماکزیمم تلاشش را خواهد کرد که اعتراضات را سرکوب کند. تا کنون ۵۰ نفر کشته شده‌اند كه دست كم ۱۲ تن از آنان، زیر شكنجه به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۸۰۰۰ نفر دستگیر شده‌اند. چند روز قبل، یک نماینده مجلس رژیم به‌نقل از رئیس زندان‌ها، ثبت دستگیری ۴۹۷۲ نفر را تایید کرد. تایید این امر توسط رژیم نشان می‌دهد که رقم واقعی بسیار بیش از ۸۰۰۰ نفر است.
با این وجود، این رژیم قدرت توقف اعتراضات را ندارد. البته اعتراضات فرازو نشیب خواهد داشت
ولی متوقف نخواهد شد. همان‌طور که مشاهده کردید بعد از دو هفته نسبتا آرام، مجددا در روزهای ۱۱ و ۱۲ بهمن، شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضاتی با همان شعارهای نفی تمامیت رژیم بود.
در همین حال حركت‌های اعتراضی كارگران، زحمتكشان و غارت‌شدگان همه روزه به چشم می‌خورد. 

دیدار مریم رجوی با سفیر یمن در فرانسه و وزیر خارجه سابق این کشور
روز چهارشنبه۱۱بهمن مریم رجوی، در اور سور اواز با دكتر ریاض یاسین، سفیر جمهوری یمن در فرانسه و وزیر خارجه و وزیر بهداری سابق این كشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سفیر یمن بر حمایت دولت و مردم این کشور از قیام شجاعانه مردم ایران در برابر دیکتاتوری آخوندها تاکید کرد و ضمن تشکر از مواضع شورای ملی مقاومت علیه سیاست صدور ارتجاع و تروریسم رژیم ولایت فقیه و دخالت‌های تجاوزکارانه‌اش در کشورهای منطقه از جمله یمن، گفت پیروزی مقاومت، نه تنها برای مردم ایران آزادی و پیشرفت به ارمغان می‌آورد، بلکه نویدبخش صلح و دوستی در منطقه و خلاصی کشورهای اسلامی از شر این رژیم است.
مریم رجوی ضمن تشکر از همبستگی دولت و مردم یمن گفت: قیام مردم به‌ستوه‌آمده ایران که به‌سرعت ۱۴۲ شهر كشور را فرا گرفت، افسانه‌پردازی‌های مربوط به قدرت رژیم را در هم‌پیچید و نشان داد عزم مردم ایران برای سرنگونی این دیکتاتوری نامشروع و پوسیده جزم است.
وی با یادآوری مواضع مقاومت ایران از سه دهه پیش در مقابله با سیاست‌های جنگ‌افروزانه و مداخلات تروریستی رژیم آخوندی، تاکید کرد که این دخالت‌ها درخدمت حفظ سلطه رژیم نامشروعی است که به ضرب سرکوب و اعدام و به اتکای صدور بحران به خارج مرزها برسرپاست. وی دخالت‌های رژیم آخوندی در یمن و مقاصد شوم آن علیه مردم یمن را که با نقض آشکار قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت ملل متحد همراه است، به‌شدت محکوم و بر لزوم قاطعیت جامعه جهانی، اتحادیه عرب و کنفرانس اسلامی در مقابل این رژیم متجاوز، تاکید کرد.


دیدار مریمرجوی با سفیر یمن در فرانسه و وزیر خارجه سابق این کشور

انعکاس خبرگزاریهای بین‌المللی از سخنرانی مریم رجوی در مجمع پارلمانی شورای اروپا  
 خبرگزاری آسوشیتدپرس: دعوت از مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در شورای اروپا، به‌دنبال قیام مردمی در ایران صورت گرفت که بنیادهای رژیم (حاکم) را لرزاند... (مریم) رجوی برای چند گروه سیاسی در شورای اروپا از جمله بزرگ‌ترین گروه آن حزب مردمی اروپا سخنرانی کرد. وی به شورای اروپا و کشورهای عضو آن فراخوان داد تا اقدامات مؤثر و تصمیمات الزام‌آوری را اتخاذ کنند تا دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران به آزادی زندانیان دستگیر شده در قیام، آزادی بیان و اجتماعات و لغو سرکوب و حجاب اجباری زنان، وادار شود.




اسکای نیوز در گزارشی از دیدار خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در مجمع پارلمانی شورای اروپا گفت:‌
 مریم رجوی خواهان آزادی کسانی شد که در تظاهرات اخیر دستگیر شده‌اند. خانم رجوی در ملاقات با رؤسای احزاب اروپا و پارلمان اروپا خواهان آن شد که رژیم ایران را وادار کنند تا دستگیر ‌شدگان تظاهرات اخیر را آزاد کند.

مریم رجوی در ملاقات با رؤسای احزاب اروپایی در پارلمان اروپا بر نقش اروپا در توقف جنایات ضدانسانی در ایران تأکید کرد. و گفت رژیم حاکم بر ایران محکوم به سرنگونی است.

مریم رجوی: هر روز خبر کشته شدن یک زندانی دیگر در زیر شکنجه به ما می‌رسد ولی عوامل این رژیم به‌طرز سخیفی مدعی می‌شوند که آنها در زندان دست به خودکشی زده‌اند. در میان ناپدید شدگان تعدادی جوان وجود دارند که خانواده‌هایشان از محل حضورشان چیزی نمی‌دانند. من به تشکیل یک کمیته بین‌المللی برای تحقیق در مورد کشته‌ها و دستگیری و ناپدید شدن و کشتار دستگیر ‌شدگان دعوت می‌کنم. وضعیت در ایران مانند بشکه باروت است. اعتراضات در سراسر کشور ادامه دارد. این رژیم محکوم به سرنگونی است و مردم ایران تصمیم دارند که مبارزه خود را برای سرنگون کردن دیکتاتوری مذهبی و برقراری دموکراسی ادامه دهد


گزارشهای رویتر و ای.یو.ریپورت از دیدار و سخنرانی مریم رجوی در مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ

گزارشهای رویتر و ای.یو.ریپورت از دیدار و سخنرانی مریم رجوی در مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ

خبرگزاری رویترز 24ژانویه 2018: مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران از شورای اروپا در استراسبورگ دیدار کرد. مریم رجوی در جریان دیدار خود از شورای اروپا در استراسبورک کنفرانسی برای روز نامه‌نگاران برگزار کرد.

ای.یو.ریپورتر 24ژانویه 2018: طی یک دیداری رسمی از مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ فرانسه، در روز چهارشنبه مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، سکوت و بی‌عملی اروپا در برابر دستگیرهای گسترده‌ هزاران نفر از اعتراض‌کنندگان و شکنجه آنها را مورد سرزنش قرار داد.
  
چندگروه سیاسی مجمع پارلمانی شورای اروپا این رهبر برجسته اپوزیسیون ایران را دعوت کردند تا در ملاقات‌های رسمی‌شان شرکت کند؛ از جمله بزرگ‌ترین گروه سیاسی این شورا حزب مردم اروپا، اتحادلیبرالها و دموکراتهای اروپا و اتحاد چپ اروپا.
خانم رجوی هم‌چنین با مقامات ارشد مختلف شورای اروپا ملاقات و گفتگو کرد.
رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفت: دستگیریهای دست‌جمعی و باز کردن آتش به روی جمعیت غیرمسلح و شکنجه زندانیان تا سرحد مرگ نمونه‌های روشن جنایت علیه بشریت است.

خانم رجوی خواستار تشکیل یک کمیسیون بین‌المللی تحقیق شد تا بازداشتها و ناپدید شدن معترضان ایرانی و کسانی را که در زندانها کشته شدند، مورد تحقیق قرار بدهد
.



سخنرانی آگیدیوس واریکیس  عضو شورای اروپا از لیتوانی:
در ادامه اجلاس رسمی فراکسیون احزاب مردم اروپا با حضور مریم رجوی وی طی سخنان کوتاهی، گفت:

ما یک نهاد حقوق‌بشری هستیم و این (اعتراضات سراسری در ایران) باید برای ما بسیار مهم باشد. من از واکنش بسیار ضعیف برخی رهبران اروپایی، از جمله موگرینی (نسبت به این اعتراضات) شرم می‌کنم. از خانم رجوی به‌خاطر آمدن به این‌جا و به‌خاطر سخنرانی‌اش و اطلاعاتی که درباره وضعیت (ایران) ارائه کرد متشکرم. امیدوارم که ما توجه بیشتری را متوجه آن بکنیم و وقایع این کشور را بهتر درک کنیم.

در پایان جلسه سزار فلورین پردا رئیس فراکسیون احزاب مردم اروپا ضمن قدردانی از حضور مریم رجوی در این اجلاس، ابراز امیدواری کرد که آزادی در ایران مستقر شود
 اجلاس رسمی فراکسیون حزب مردم اروپا وسخنرانیهای مریم رجوی
سخنراني در اجلاس احزاب مردم، ليبرال دموكراتها و اتحاد چپ، ديد ار با مقامات شورا و رهبران مجمع

فراخوان به اقدام براي آزادي فوري زندانيان قيام، آزادي بيان و اجتماعات و لغو سركوب و حجاب اجباري

خانم مريم رجوي، رئیس جمهور برگزيده مقاومت ايران، در روز چهارشنبه  ۴بهمن (۲۴ژانويه) در اجلاس رسمي فراکسیون‌‌هاي احزاب مردم اروپا (بزرگترین فراکسیون)، لیبرال دموکراتهای اروپا و اتحاد چپ اروپا در مجمع پارلماني شوراي اروپا در استراسبورگ شركت و درباره آخرين تحولات قيام مردم ايران عليه فاشيسم ديني حاكم سخنراني كرد و به سؤالات نمايندگان پاسخ گفت.

خانم رجوي كه به دعوت رسمي اين فراكسيون‌ها به مجمع پارلماني رفته بود، در پايان اين سه اجلاس در يك كنفرانس با حضور شماري از نمايندگان شركت كرد و چكيده گفتگوهايش را در سه اجلاس مز.بور به اطلاع عموم رساند. ايشان در همين روز با شماري از مقامات شورا و مجمع ديدار و گفتگو نمود.

خانم رجوي در اين جلسات و ديدارها، شوراي اروپا و كشورهاي عضو را به اتخاذ تدابير مؤثر و تصميمات لازم الاجرا به منظور وادار كردن فاشيسم ديني حاكم به آزادي زندانيان قيام، آزادي بيان و اجتماعات  و پايان دادن به سركوب زنان و لغو حجاب اجباري فراخواند. وی گفت: ۳۹سال خونريزي و جنايت، تبعيض و سركوب عليه زنان و خفقان و سانسور كافي است و جامعه جهاني بايد به سكوت و بي‌عملي خود پايان دهد.

وی افزود: در جريان قيام دهها تن با شليك مستقيم پاسداران و نيروهاي امنيتي كشته و دست كم ۸۰۰۰ تن دستگير شدند. هر روز خبر قتل يكي از زندانيان زير شكنجه مي‌رسد. اما دژخيمان به نحو ابلهانه‌یي ادعا می‌کنند که آنها در زندان خودکشی کرده‌اند. عده‌یی از جوانان ناپدید شده‌ و خانواده‌هاي مضطرب آنها هیچ نشانی از فرزندان‌شان ندارند. دستگيريهاي جمعي، آتش گشودن به روي تظاهركنندگان بي‌سلاح و قتل زندانيان زير شكنجه از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت است. اما متأسفانه اروپا در مقابل همه اينها سكوت و بي‌عملي در پيش گرفته است، چيزي كه با بسياري از تعهدات پايه‌یي و مشترك اروپا مانند كنوانسيون حقوق بشر اروپايي به شدت در تعارض است.

خانم رجوي گفت: ايران بشكه باروت است و اعتراضات در سراسر كشور ادامه دارد و بحران تماميت رژيم را فرا گرفته است. فساد جزء تفكيك ناپذير اين رژيم است. در يك ماه اخير ارز رسمي حدود ۱۵درصد سقوط كرده است. اين رژيم محكوم به سقوط است. مردم مصمم هستند که تا خاتمه استبداد دینی و برقراری آزادی به‌مبارزه خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: در چنين شرايطي از جانب مردم و مقاومت ایران از شوراي اروپا، اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو و همچنين ملل متحد مي‌خواهم در طرف مردم ايران قرار بگيرند و نه در طرف فاشيسم ديني. رژيم بايد بفهمد كه به‌خاطر شليك بر  روي تظاهركنندگان و كشتن آنها زير شكنجه بايد قيمت سنگيني بپردازد. وي در همين رابطه خواستار تشكيل يك هيأت بين المللي براي تحقيق پيرامون شهيدان و زندانيان و مفقود شدگان قيام و كساني كه در زندان به قتل رسيده اند و وادار كردن رژيم به پذيرش اين هيأت شد.

مریم رجوی خاطرنشان ساخت: قيام سراسري مردم ايران نشان داد فاشيسم ديني حاكم نه مشروعيت ندارد، نه آينده. سرمايه‌گذاري بر روي آن محكوم به شكست است. هرگونه رابطه سياسي و اقتصادي با اين رژيم بايد متوقف شود. حاكمان ايران به‌خاطر دهها سال جنايت عليه بشريت بايد مورد تحريمهاي همه‌جانبه قرار گيرند. اقتصاد ايران در بيت خامنه اي و در دست پاسداران متمركز است. تجارت با اين رژيم يعني سوخت رساندن به ماشين كشتار و صدور تروريسم و جنگ افروزي.



اجلاس رسمی فراکسیون حزب مردم اروپا وسخنرانیهای مریم رجوی

اروپا باید در کنار قیام‌کنندگان ایران باشد

نمایندگان محترم،
این قیام دربرگیرنده چند پیام مهم است:
نخست این که رژیم ایران بسیار لرزان است و جامعه ایران یک وضعیت انفجاری دارد. دیگر این که مردم ایران خواهان یک تغییر بنیادین هستند و هیچ تمایزی بین جناح‌های درون رژیم قائل نمی‌شوند.
اکنون دیوار ترس در میان مردم ترك برداشته است. حالا این آخوندها هستند که از آینده خود می‌ترسند. پاسداران و نیروهای امنیتی نتوانستند مانع بروز قیام شوند. که نشانگر ضعف آنهاست از این مهم‌تر، آن‌ها نتوانستند مانع گسترش سریع قیام در شهرهای ایران شوند.
دیگر این که اثبات شد که با وجود سرکوب شدید در دل جامعه ایران نیرویی وجود دارد که قادر است چنین قیامی را خلق کند. این برخلاف دعاوی آخوندها و مدافعان رژیم است که جز رقابت‌های دو جناح رژیم، چیزی وجود ندارد. و خامنه‌ای در سخنرانی خود در روز ۱۹دی (۹ ژانویه) گفت آنچه واقع شده را سازمان مجاهدین از چند ماه قبل سازماندهی كردند. فراخوان را هم آ‌ن‌ها دادند.

حضار محترم،
استبداد مذهبی روی انبار باروت نشسته است. یک حکومت به‌شدت پوسیده‌ است. در درون خودش شقه شده است. از نظر اقتصادی در وضع وخیمی است و راه‌حلی ندارد.
پس از برجام تصور می‌شد که زندگی مردم بهبود پیدا کند. اما ملاها منافع سیاسی و مالی برجام را برای نقض هرچه بیشتر حقوق بشر در ایران به‌کار گرفتند. هم‌چنین جنگ‌افروزی در منطقه را شدت بخشیدند، تا بر مشكلات داخلی سرپوش بگذارند. اما درگیر‌شدن همزمان در چند جنگ و بحران در منطقه رژیم را گرفتار کرده است.
این رژیم بدون اختناق قادر نیست حتی مدت کمی خود را حفظ کند. تحت حاکمیت این رژیم ابراز مخالفت ممنوع است. داشتن تشکل ممنوع است. اجتماعات ممنوع است. آزادی‌های فردی از جمله آزادی پوشش ممنوع است.
ولی فقیه و همدستان او به‌ هیچ قانونی مقید نیستند. آن‌ها وقتی خود را در خطر ببینند حتی قوانین مصوب خود را به‌راحتی زیر پا می‌گذارند. این وضعیت برای مردم ناامنی ایجاد کرده است.
برای فعالیت‌های اقتصادی هم، امنیتی وجود ندارد. زیرا برای هر شرکتی ممکن است به‌سادگی پرونده‌سازی بشود. دستگاه قضایی به‌شدت فاسد و صرفا یك ابزار سركوب در دست خامنه‌ای است. امنیت قضایی وجود ندارد.
در ایران به ‌نسبت جمعیت، بالاترین تعداد اعدام‌ها در جهان انجام می‌شود. آخوندها با این بربریت حکومت خود را نگه می‌دارند. اما ما مطمئنیم که دوام نخواهد آورد. زیرا مردم ایران خواستار تغییراند.
ما جنبشی هستیم که برای به‌دست آوردن آزادی و دمکراسی و حقوق بشر و حکومت قانون به‌پا خاسته‌ایم.
مبارزه ما در چارچوب شورای ملی مقاومت است که جایگزین دمکراتیک این رژیم است. این شورا در برگیرنده شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی از گرایش‌های گوناگون است.
این شورا برای یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت، مبارزه می‌کند. برای یک جامعه بر اساس حقوق بشر و برابری زن و مرد. هم‌چنین خواهان یک قضاییه مستقل بر اساس اصل برائت است و خواستار اقتصادی که فرصت برابر در اختیار همه قرار دهد.
مقاومت ما برای برپایی سیستمی تلاش می‌کند که در آن حاکمیت قانون برقرار باشد. یک نظام پاسخگو، مسئولیت‌پذیر، با حداکثر شفافیت، که در آن امکان مشارکت عموم در تصمیم‌گیری‌ها فراهم باشد.
ما برای تغییر در ایران، به ‌مقاومت و قیام مردم ایران متکی هستیم و دخالت خارجی را رد کرده‌ایم. اما از دولتهای دیگر و مشخصاً از کشورهای اروپا می‌خواهیم که رابطه خود با رژیم ایران را مشروط به توقف شکنجه و اعدام کنند.
از همه شما متشکرم.


مریم رجوی در کنفرانس مطبوعاتی در شورای اروپا:دستگیرشدگان قیام ایران باید فورا آزاد شوند

۱. من امروز در اجلاس فراکسیون‌های احزاب مردم اروپا،
لیبرال دمکراتهای اروپا و اتحاد چپ اروپا آخرین تحولات قیام مردم ایران علیه فاشیسم دینی حاكم را مورد بحث قرار دادم.

۲. قیام نشان داد: جامعه ایران انفجاری است و اعتراضات در سراسر كشور ادامه دارد.
۳. بحران، رژیم را فرا گرفته است. فساد جزء تفكیك‌ناپذیر رژیم است. ارز رسمی كشور با سقوط آزاد مواجه است.
۴. قیام پایانی بود بر نمایش اصلاح‌طلبی رژ‌یم.
سیاست مماشات در سطح بین‌المللی باید متوقف شود.
۵. رژیم وارد فاز پایانی خود شده است. اوضاع به قبل از قیام باز نمی‌گردد. مردم تا سرنگونی رژیم ادامه می‌دهند.
۶. در جریان قیام: ده‌ها تن بدست پاسداران كشته،
۸۰۰۰تن دستگیر و شمار زیادی زیر شكنجه به قتل رسیدند. عده‌یی مفقود شدند.
این جنایات از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است.
چرا اتحادیه اروپا در مقابل همه اینها سكوت و بی‌عملی در پیش گرفته است؟
۷. من از شورای اروپا و كشورهای عضو می‌خواهم
با اقدامات موثر و تصمیمات لازم‌الاجرا فاشیسم دینی را وادار كنند تا:
زندانیان قیام را فورا آزاد كند.
آزادی بیان و اجتماعات تضمین شود.
به سركوب زنان پایان دهد و حجاب اجباری را لغو كند.
۳۹ سال خونریزی و جنایت، تبعیض و سركوب علیه زنان و خفقان و سانسور، كافی است
و جامعه جهانی باید به سكوت و بی‌عملی خود پایان دهد.
رژیم ایران به‌خاطر شلیك بر روی تظاهركنندگان و كشتن آنها زیر شكنجه باید قیمت سنگینی بپردازد.
شورای اروپا، اتحادیه اروپا و كشورهای عضو و هم‌چنین ملل متحد باید در طرف مردم ایران قرار بگیرند و نه در طرف فاشیسم دینی.
از كمیسر عالی حقوق بشر می‌خواهم یك هیات بین‌المللی برای تحقیق پیرامون شهیدان و زندانیان و مفقودشدگان قیام و كسانی كه در زندان به قتل رسیده‌اند، تشكیل دهد.
قیام نشان داد:
این رژیم نه مشروعیت دارد، نه آینده.
سرمایه‌گذاری بر روی آن محكوم به شكست است.
هرگونه رابطه سیاسی و اقتصادی با این رژیم باید متوقف شود.
حاكمان ایران به‌خاطر جنایت علیه بشریت باید مورد تحریم‌های همه‌جانبه قرار گیرند.

اقتصاد ایران در بیت خامنه‌ای و در دست پاسداران است. تجارت با این رژیم یعنی سوخت‌رساندن به ماشین كشتار و صدور تروریسم و جنگ افروزی.

مریم رجوی



روز یکشنبه اول بهمن(۲۱ژانویه) در مراسمی به‌مناسبت سال نو میلادی، مریم رجوی با گروهی از منتخبان و شهرداران فرانسه و حامیان فرانسوی مقاومت دیدار کرد و سال نو را به آنان تبریک گفت. مریم رجوی در این دیدار طی سخنانی به شرکت‌کنندگان در این مراسم از جمله گفت:

منتخبان مردم فرانسه، خانم‌ها و آقایان، دوستان عزیز،
در این جا جمع شدیم تا سال نو را جشن بگیریم. برای خانواده بزرگ مقاومت ایران، جای خوشوقتی است كه بار دیگر، با بهترین دوستان خود دیدار می‌کنیم. و از صمیم قلب برای شما یک سال خوب و مملو از خوشبختی، سلامتی و موفقیت آرزو می‌کنم.
سال ۲۰۱۸ در ایران، با نسیم آزادی آغاز شد. نسیمی كه امید به تغییر رژیم را در ۱۴۲ شهر ایران نوید داد. مردم ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب قیام کردند. تظاهرات از مشهد دومین شهر بزرگ ایران، شروع شد و بعد به سراسر كشور كشیده شد.
البته رژیم آخوندها با خشونت به تظاهرات مردم عکس‌العمل نشان داد. در نتیجه ده‌ها نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۸۰۰۰ نفر دستگیر شدند. اكثر قربانیان، جوانان زیر ۲۵ سال هستند. و هم چنان بر آمار معترضینی كه در زیر شكنجه به قتل می‌رسند، افزوده می‌شود.
این قیام تهیدستان گرسنه، جوانانی كه از بیكاری رنج می‌برند و کسانی است که هیچ آینده‌یی ندارند. هم‌چنین شاهد بودیم كه زنان شجاع ایرانی در این قیام شرکت داشتند. قیام از خواست‌های اقتصادی و اجتماعی شروع شد، ولی خیلی زود سیاسی شد.
رژیم تلاش کرده كه با سركوب و به صحنه‌آوردن نیروهای سركوبگر خود، قیام را خفه کند. ولی اعتراضات به اشکال مختلف ادامه پیدا کرده از جمله شعار‌نویسی بر روی دیوارها، اعتصابات، تجمعات اعتراضی. همزمان شاهد ریزش بسیاری از عوامل رژیم هستیم.

بعد از توافق اتمی، هم رژیم و هم لابی‌های آن و هم مماشات‌گران غربی صحبت از بهبود اوضاع اقتصادی ایران و ثبات رژیم می‌کردند. لابی‌های رژیم اصالت را به اختلاف بین جناح‌ها می‌دادند و می‌خواستند این را به بقیه بقبولانند که در ایران میانه‌رو وجود دارد. و در مقابل مقاومت مردم ایران و آلترناتیو را نادیده می‌گرفتند.
امروز. حتی خامنه‌ای ولی فقیه آخوندها گفت که مجاهدین این اعتراضات را از چند ماه قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند.
و به همین دلیل است که روحانی در تماس با رئیس جمهور فرانسه خواستار محدود کردن اپوزیسیون دمکراتیک شد. این نشانگر ناتوانی رژیم است.
حتی دشمنان مقاومت هم امروز اذعان کرده اند که مقاومت ایران در میان مردم ایران ریشه دارد.

امیدوارم که سال جدید سال پیروزی آزادی در ایران باشد. و به این ترتیب جهان از شر تروریسم و افراطی‌گری ملایان رها خواهد شد و ما این پیروزی را همه با هم در یک ایران آزاد جشن خواهیم گرفت.

برای همه شما، سال ۲۰۱۸ خوبی آرزو می‌کنم. سال نو را به شما تبریك می‌گویم و از همه شما سپاسگزارم.


روز جمعه 29دی‌ماه، کنفرانسی در همبستگی با قیام سراسری مردم ایران تحت عنوان «سرنگونی، به‌پیش با 1000اشرف»، با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، نیوت گینگریچ رئیس پیشین کنگره و کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا و سناتور توریسلی و جمعی از نمایندگان جوامع ایرانی در اروپا برگزار شد.

در این برنامه شماری از زندانیان سیاسی از بند رسته و بازماندگان شهیدان قتل‌عام در مورد جنایتهای ضدبشری رژیم آخوندی در زندانها و هم‌چنین سرکوب گسترده، اوضاع انفجاری جامعه و انزجار مردم سراسر کشور از فاشیسم دینی حاکم شهادت دادند.

 سناتور رابرت توریسلی


لینک متن سخنرانی نیوت گینگریچ: هراس رژیم از مجاهدین و خانم رجوی فزاینده است


لینک متن سخنرانی سناتور رابرت توریسلی: آنچه اکنون در ایران در جریان است شروع یک انقلاب است آنها (رژیم آخوندی) سرنگون خواهند شد

مریم رجوی: قیام ایران، آغاز دوران پیشروی
در کنفرانسی تحت عنوان « سرنگونی به پیش با هزار اشرف»

با حضور نیوت گینگریچ رئیس سابق کنگره آمریکا و همچنین سناتور رابرت توریسلی و سرهنگ وسلی مارتین و با شرکت جمعی از اعضا و هواداران مقاومت مریم رجوی گفت:

به‌همه شما خوش‌آمد می‌گویم و سر تعظیم فرود می‌آورم در برابر قیام پرشکوه ملت ایران و شجاعت و فداکاری قیام‌آفرینان برای کسب آزادی و دمکراسی.
سلام‌های بی‌پایان به‌هزاران نفری که به‌خاطر ایستادگی در برابر خامنه‌ای روانه سیاهچال‌ها شدند.
درود‌های ما به‌شهیدان قیام‌، به‌جوانان و نوجوانان معصومی که زیر شکنجه جان باختند.
باید بگویم که با همه وجود، با شما مادران و پدرانی هم‌درد هستم که این‌ روزها در سوگ فرزندان و جگرگوشه‌هایتان اشک می‌ریزید. همدل و همراهم با شما زنان و مردانی که در سوز و سرما پشت در زندان‌ها در جستجوی فرزندانتان هستید.
با همه لحظات این دردها و رنج‌ها آشناییم؛ لحظات بی‌تابی و بی‌خبری از خواهران و برادرانمان در زیر شکنجه، لحظه‌های بهت و بیقراری از شنیدن خبر اعدام و شهادت یاران‌مان. و لحظه‌های پرشور قیام و خیزش که وصف‌ناپذیر است.
حضور شما در مراسم خاکسپاری شهیدان قیام، ایران را تکان داد. باشد که صفوف خود در این اجتماعات را هرچه طولانی‌تر و هرچه فشرده‌تر سازید. تا آخوندها بدانند که تا سرنگونی رژیمشان، جوشش این خونها ادامه خواهد یافت.

می‌خواهم در این‌جا از مردم ایران قدردانی کنم؛
از دانش‌آموزان، دانشجویان، از دختران و پسران، مادران و پدران، به‌ویژه زنان و تمام هموطنان‌ام که شرف ایران و ایرانی را در چشم مردم جهان بالا و بالاتر بردند.
به‌همه شما درود که با قیام‌تان و فدای فرزندانتان و گذشتن از جان و مال و زندگی‌تان به این رژیم ضدبشری نه گفتید. بی‌تردید همه با هم، تا سرنگونی این رژیم سراپا فساد و جنایت پیش می‌رویم و پیروزی از آن شماست.
پس به‌یاد همه شهیدان و برای تقدیر از همه قیام‌کنندگان یک دقیقه کف می‌زنیم.

دوستان عزیز،
قیامی که از ۷ دی آغاز شد، با‌سرعتی خیره‌کننده‌، ۱۴۲ شهر ایران را فرا گرفت. این قیام نشان داد که جامعه ایران انباشته از یک نارضایتی انفجاری است. نشان داد رژیم ضعیف‌تر از آن است که تصور می‌شد. نشان داد که انبوه پول‌هایی که پس از برجام به‌جیب آخوندها سرازیر شد، نتوانست بی‌ثباتی رژیم را مهار کند. و نشان داد که مردم ایران از هر دو جناح رژیم بیزارند و سرنگونی تمامیت نظام را می‌خواهند.

این قیام برخاسته از سه تغییر بزرگ است.
نخست این‌که دیوار ترس در شهر‌های ایران شکاف برداشته است. یک ویژگی جوانان قیام‌کننده، تهور و شجاعت آنهاست. حالا این آخوندها هستند که از ترس، به‌خود می‌لرزند.
دوم آن‌که افسانه قدرت‌مندی سپاه پاسداران خامنه‌ای، باطل شده است. این نیروی اهریمنی البته جنایتکار است. اما در برابر نیروی آزادی‌خواهی مردم مات می‌شود. از این‌رو نتوانست از بروز قیام جلوگیری کند. مهم‌تر این که نتوانست مانع گسترش قیام‌ها شود.
و سوم یک نیروی نوجو، رزم‌آور، آزادی‌خواه و برابری‌طلب، از قلب شهرهای رنج‌دیده ایران سربرداشت. این جنبش نشان داد که جامعه ایران از درون خود، نیرویی برای سرنگونی ولایت فقیه دارد.
خامنه‌ای در سخنرانی روز ۱۹ دی خود گفت: «این قضایا سازماندهی شده بود». سازمان مجاهدین آن را به اجرا درآورد. او گفت: مجاهدین «از ماهها قبل آماده بودند» و رسانه‌های مجاهدین برای آن فراخوان داده بودند.
او گفت: در رأس مثلثی که قیام را برانگیخته مجاهدین قرار دارند و دو رأس دیگر را به‌‌قدرت‌های خارجی نسبت داد.
اما مثلث حقیقی قیام چیز دیگری است. در مثلث قیام، در یک رأس سازمان مجاهدین قرار دارد. رأس دیگر پوسیدگی رژیم است که دیگر قادر به‌ادامه حکومت نیست. و رأس دیگر نارضایتی انفجاری مردمی است که دیگر این رژیم را تحمل نمی‌کنند.

بله این قیام، تجسم اراده ملت ایران است و از یک پایداری بزرگ تاریخی برای سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه، الهام گرفته است.

قیام ایران بسیاری پندارها و فریبها برای حفظ رژیم را کنار زده است:
- این قیام برخاسته از جدال جناح‌های رقیب درون حکومت نیست؛‌ به‌عکس بر تابوت نمایش‌ اصلاح‌طلبی، میخ‌های محکم کوبیده است.
- این قیام توطئه قدرت‌های خارجی نیست؛ به‌عکس سیاست مماشات دولت‌های غرب با استبداد دینی را رسوا کرده است.
- این قیام، البته از خشم عمومی علیه غارت‌گری آخوندها متأثر است؛ و از فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی انگیزه گرفته است، اما اعتراضی محدود به‌خواست‌های معیشتی نیست؛ بلکه خیزشی است برای آزادی و حاکمیت مردم تا رفاه و عدالت اجتماعی را برقرار کند.
- این قیام عصیان کور و ناگهانی گرسنگان نیست. دیدید که در تظاهرات و اجتماعات در شهرهای ایران، حتی یک مورد حمله به مغازه‌ها یا اموال مردم صورت نگرفت. هدف آنها، مراکز سرکوب و چپاول رژیمی است که به ضرب اعدام و دستگیری و شکنجه برسر پا مانده است.
- این قیام علیه استبداد مذهبی و فریب و دروغ تحت نام اسلام است. از این نظر، آغازگر بهار حقیقی ملت‌های منطقه برای به‌زیر کشیدن بنیادگرایی و بشارتی برای ‌تمام جهان است.
این قیام حرکتی از روی ناامیدی نیست. به‌عکس از سرشارترین امیدها برای یک تغییر بنیادی در ایران جوشیده است. آری ظلمت ناباوری و تردید به‌پایان خود رسیده است؛ حالا بامداد یقین و ایمان به‌پیروزی است.
حرف این قیام‌ها همان است که مسعود گفت:‌ «به‌خلیفه ارتجاع می‌گوییم: ۳۰ سال ولایت و سلطنت مطلقه، با ارتزاق از جنگ‌های کویت و افغانستان و عراق و ارتزاق از مماشات و القاعده و داعش بس است. حالا دیگر بلند شو والا مردم از تخت ولایت بلندت می‌کنند و بر زمین می‌کوبند».

دوستان عزیز،
موضوع دیگری که باید تاکید کنم این است که آخوندها نمی‌توانند مانع فوران دوباره قیام‌ها بشوند. زیرا آن‌ها مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار خود برای به‌بند‌کشیدن جامعه را از دست داده‌اند و تنها به‌نهادهای سرکوبگر و منفور خود اتکا دارند. در نتیجه:
- ادعای برخورداری از پایگاه اجتماعی و نمایشهای انتخابات تقلبی دیگر فایده‌یی ندارد. دعاوی حامیان خارجی آخوندها درباره حمایت محرومان از این رژیم برباد رفته است. امروز همان محرومان و زحمتکشان آخوندها را محاصره کرده‌اند.
ـ فریبکاری تحت نام اسلام، دیگر حربه کارآمدی برای رژیم نیست. بلکه تأثیر معکوس دارد. و قیام‌کنندگان اکنون، به مظاهر دجالیت مذهبی آخوندها حمله می‌کنند. به‌گفته مقام‌های رسمی دفاتر ۶۰ تن از امامان جمعه رژیم مورد حمله مردم قرار گرفته است.
ـ‌ شیادی آخوندها که خود را مدافع مستضعفان معرفی می‌کردند، به‌کلی رسوا شده است. امروز همان مستضعفان در خیابان‌‌ها فریاد می‌کشند:
ملت گدایی می‌کند، آقا خدایی می‌کند.
ـ سیاست انکار خواست‌ها و اعتراض‌های مردم شکست خورده است. حالا سران رژیم ناچار شده‌اند به بخشی از مطالبات مردم اعتراف کنند.
ـ و سرانجام سیاست پرده‌پوشی و تکذیب ریشه‌های عمیق مجاهدین در جامعه ایران به‌بن‌بست رسیده است. امروز بالاترین سران رژیم از خامنه‌ای تا روحانی و خاتمی به‌نقش‌‌آفرینی این جنبش در پیشبرد قیام‌ها و تأثیر آرمان و شعار آن اعتراف می‌کنند.
در اوج قیام‌های سال ۵۷ دیکتاتوری فاسد شاه در برابر پیام‌های قیام‌کنندگان مات شده بود. حالا ولایت فقیه نیز مهم‌ترین سلاح‌ها‌ و سپر‌های شیادی خود را از دست داده است.
می‌خواهم نتیجه بگیرم که از این‌ پس دیگر، نه جامعه ایران به‌شرایط قبل از شروع قیام بر می‌گردد و نه رژیم ولایت فقیه قادر است تعادل قبلی را به‌دست بیاورد. به این معنی که هم رویارویی میان مردم ایران و رژیم حاکم شدت می‌گیرد و هم جنگ جناح‌های درونی رژیم عمیق‌تر خواهد شد.
خامنه‌ای هم در سخنرانی اخیرش به‌استمرار قیام‌ها اذعان کرد. او گفت: این نبرد «ملت با ضد ملت» نبرد «ایران با ضد ایران» و نبرد «اسلام با ضد اسلام» است که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.
بله، ما می‌گوییم نبرد ملت ما و نبرد ایران ما با ضد تمام عیار ایران و ایرانی یعنی رژیم ولایت فقیه ادامه خواهد داشت. ایستادگی در قتل‌عام ۶۷، پایداری در اشرف و لیبرتی با شهیدان و مجروحان بسیار و فداکاری امروز جوانان ما در خیابان‌ها، امتداد همین نبرد است. اما سرانجام این ملت ایران است که بر استبداد مذهبی پیروز می‌شود.

حضار گرامی،
موضوع دیگری که باید روی آن تأکید کنیم، نقش تعیین‌کننده آلترناتیو است. در این نبرد سرمایه بزرگ پیشروی قیام، وجود یک آلترناتیو دمکراتیک است که آمال آزادیخواهانه مردم ایران را نمایندگی می‌کند.
این جایگزین، ریشه در مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران در انقلاب مشروطیت دارد.
این جایگزین، وارث اصیل‌ترین سنت‌ها و ارزش‌های نهضت ملی‌شدن نفت به‌رهبری دکتر مصدق و انقلاب ضدسلطنتی است و در تكامل خود به شورای ملی مقاومت دیرپاترین ائتلاف سیاسی ایران رسیده است. این جایگزین به پایداری طولانی و همه‌جانبه‌ نسلی از مجاهدان و پیشتازان آزادی متکی است که همواره برای فداکاری آماده‌اند و در رأس آن رهبر مقاومت مسعود قرار دارد که این جایگزین را برای دفاع از خواست‌های دمکراتیک مردم ایران و برای کسب آزادی و دمکراسی پی‌ریزی کرده و آن را در شرایط توفانی به‌پیش برده و می‌برد.

حضار محترم،
برنامه و خواست‌های ما برای ایران فردا، فریاد مشترک قیام آفرینان در شهرهای سراسر ایران است:
برپایی یک جمهوری بر اساس آزادی و دمکراسی و برابری، یک جمهوری بر مبنای جدایی دین دولت، برابری زن و مرد و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی، خودمختاری ملیت‌های گوناگون ایران در چارچوب وحدت کشور، کثرت‌گرایی، لغو حکم اعدام و برخورداری همگان از فرصت‌های برابر اقتصادی.

پس به‌هموطنان عزیزم، به‌ویژه قیام آفرینان باید بگویم:
خیزش دلیرانه ‌شما اثبات کرد که هزار کانون شورشی و نبرد،
پاسخ صحیح به شرایط جوشان ایران و آمادگی جامعه برای قیام است.
از این پیش‌تر در شعبده انتخابات رژیم، با رسوا کردن رئیسی جلاد، همین استراتژی را اثبات کردید.
در کمک‌ به‌هموطنان‌مان در زلزله استان کرمانشاه، یا در فعالیت‌های دیگر، درستی و آینده‌داری مسیر را نشان دادید.
و هم‌چنان‌که دو سال پیش در گردهم‌آیی سالانه مقاومت گفتم: «پرسش این نیست که آیا حکومت ولایت فقیه در شرایط سرنگونی هست یا خیر؟ پرسش این است که از چه‌راه‌هایی می‌توان زودتر به‌این هدف رسید؟
پاسخ ما، برپایی هزار اشرف، یعنی هزار کانون شورشی علیه استبداد مذهبی است. هزار اشرف یعنی توان‌های سرکوب شده را احیا کردن، بی‌شماران پراکنده را گردآوردن و ذهن‌ها و قلب‌ها را از این امید بارور کردن که به‌زیر کشیدن دیو ممکن است و می‌توان و باید».

شما جوانان قیام‌آفرین، ‌دختران و پسران دلیرم در سراسر ایران، نشان دادید که زیر فشار یک سرکوب سنگین و ضدبشری می‌توان نه یک بار نه ده بار بلکه صدها بار، قیام‌ها را شعله‌ور کرد.
سرعت شما در گسترش‌ قیام‌ها بر سپاه پاسداران رژیم پیشی گرفت. شجاعت و دلیری شما، نیروی ارعاب رژیم را باطل کرد و عزم و اراده شما، ناباوری و تردیدی را که آخوندها حاکم کرده‌اند‌، از میان برد.
حالا همین توانایی تضمین ادامه نبرد شماست. شما رمز پیروزی و آزادی را یافته‌اید و آن گسترش و ادامه قیام‌ها و اعتصاب‌ها و تحصن‌هاست. هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع استمرار قیام شما باشد. هیچ شلاق و شکنجه و گلوله‌یی قادر نیست با نیروی امید و باور شما مقابله کند.
در برابر شما، وقتی که سازمان‌یافته و متحد هستید، رژیم ولایت فقیه محکوم به‌سقوط و نابودی است و یک جمهوری آزاد و دمکراتیک دست‌یافتنی است.

مردم ما از ملل متحد و همه دولت‌ها می‌خواهند که رژیم آخوندی را برای آزادی دستگیرشدگان قیام‌های اخیر و پاسخگویی در مورد ناپدید‌شدگان تحت فشار بگذارند.
ملل متحد باید یک کمیسیون تحقیق درباره بازداشت خودسرانه هزاران نفر و کشتار زندانیان در زیر شکنجه تشکیل بدهد.
از ایرانیان و اشرف نشانها در سراسر جهان می‌خواهم با تمام قوا برای آزادی جوانان قیام آفرین، تلاش کنند.
بله ما از پا نخواهیم نشست. ما آرام نخواهیم گرفت تا روزی که فرزندانمان از شکنجه‌گاه‌های خامنه‌ای آزاد شوند.
مردم ما انتظار دارند که دولت‌های جهان روابطشان را با رژیم آخوندی قطع کنند. مردم ایران از همه دولت‌ها و شرکت‌ها می‌خواهند که معاملات خود با سپاه پاسداران را که در حال شکنجه و کشتار قیام‌کنندگان است، متوقف کنند و از ملل متحد و همه جهان می‌خواهند که مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه را به رسمیت بشناسند.
این حق شجاعانی است که در خط مقدم نبرد با رژیمی ایستاده‌اند که تهدید صلح و امنیت جهان است. پس همه جهان را به یاری قیام ایران فرا می‌خوانیم.
از همه شما متشکرم.



لینک انعکاس آسوشیتدپرس از سخنرانی مریم رجوی ونیوت گینگریچ در حمایت از قیام مردم ایران
مریم رجوی : سرمایه ما برای قیام، یک آلترناتیو دموکراتیک است
آسوشیتدپرس:‌ مریم رجوی گفت سرمایه بزرگ ما برای پیشرفت قیام، وجود یک آلترناتیو دموکراتیک است:
خبرگزاری آسوشیتدپرس دهها تصویر از کنفرانس پاریس با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

و سایر فعالیتهای مقاومت ایران در حمایت از قیام مردم ایران مخابره کرد و نوشت:

مریم رجوی و نیوت گینگریج در یک کنفرانس در اور سوراواز در پاریس در حمایت از قیام مردم ایران برای تغییر رژیم صحبت کردند.

نیویت گینگریچ، سخنگوی سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت:
با هر اعتراض، شما خواهید دید که مردم بیشتری باور می‌کنند که دیکتاتوری پایدار نخواهد بود.

مریم رجوی، گفت سرمایه بزرگ ما برای پیشرفت قیام،
وجود یک آلترناتیو دمکراتیکی است که نماینده مردم ایرانی است که آرزوی به‌دست آوردن آزادی هستند



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر