کل نماهای صفحه

۱۳۹۵ مرداد ۲۱, پنجشنبه

دادخواهی قتل‌عام زندانیان سیاسی درایران درسال ۶۷- مجموعه کامل فراخوانها به محاكمه سران رژيم




کنفرانس در شهرداری منطقه 5 با حضور شخصیتهای سیاسی و مدافع حقوق‌بشر و منتخبان فرانسوی
حمایت از جنبش دادخواهی و محاکمه مسئولان قتل‌عام 30000زندانی سیاسی در سال 67
همبستگی با هموطنان زلزله‌زده در کرمانشاه
روز سه‌شنبه 7 آذر 96 در شهرداری منطقه 5پاریس، یک کنفرانس در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67 و همبستگی با هموطنان زلزله‌زده در کرمانشاه برگزار شد.


کنفرانس در کلوپ ملی مطبوعات آمریکا: موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران، حمایت از جنبش دادخواهی قتل‌عام ۶۷
کنفرانس در کلوپ ملی مطبوعات در واشینگتن در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67و بررسی نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی، که با حضور شخصیت‌های برجسته آمریکایی
در کنفرانس واشینگتن که تحت عنوان «ایران، جایی که قتل‌عام‌کنندگان حکومت می‌کنند» برگزار شده بود
در این کنفرانس که با حضور خبرنگاران مطبوعات آمریکایی و بین‌المللی برگزار شد، انتشار کتاب جدید دفتر نمایندگی شورا در آمریکا درباره قتل‌عام 67اعلام شد.
این کتاب 164صفحه‌یی، حاوی دو تقریظ از سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین معاون ریاست‌جمهوری آمریکا و مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکاست. پیشگفتار کتاب توسط سفیر کنت بلکول و دیباچه آن توسط سر جفری رابرتسون نوشته شده است.
کتاب «ایران، جایی که قتل‌عام‌کنندگان حکومت می‌کنند» حاوی 9فصل به‌علاوه ضمائمی از مدارک مستند پیرامون قتل‌عام 67و اسناد جنایت علیه بشریت هم‌چون فتوای خمینی جلاد برای کشتار جمعی مجاهدین است.

پیام مریم رجوی به جلسه گرامیداشت شهیدان قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ شهرداری منطقه ۵ پاریس-۷آذر۱۳۹۶
از خانم شهردار فلورانس برتو به خاطر برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه در شهرداری منطقه ۵ پاریس تشکر می‌کنم.
خانم‌ها، آقایان، دوستان عزیز،
از خانم شهردار فلورانس برتو به خاطر برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه در شهرداری منطقه ۵ پاریس تشکر می‌کنم.
می‌خواهم از این فرصت استفاده كرده و از همبستگی دوستان فرانسوی با هموطنان زلزله زده‌ام در منطقه كرمانشاه، تشكر كنم. مردم این منطقه مصیبت‌زده به‌خصوص در سر پل ذهاب و قصر شیرین خشمگین هستند چرا که توسط رژیم به حال خود رها شده‌اند. آنها فقط از مردم ایران کمک‌هایی دریافت کرده‌اند که به همین خاطر یک بار دیگر از هموطنانم بی‌نهایت سپاسگزارم. 
دوستان عزیز،
بسیار مهم است که کنفرانس امروز به عدالت و حقیقت در باره قربانیان کشتار سال ۶۷ در ایران، اختصاص داده شده چرا که کمیته سوم سازمان ملل به‌تازگی بار دیگر رژیم دیكتاتوری مذهبی را به‌خاطر نقض حقوق بشر محکوم کرد. این قطعنامه خواهان اتخاذ تدابیری برای پایان دادن به مصونیت عاملان این تخلفات شده است. و نباید فراموش کرد که تمامی ارگانها و رهبران فعلی رژیم در قتل عام ۶۷ دخیل بوده‌اند.
دبیرکل ملل متحد، آقای آنتونیو گوترس در گزارش نوامبر 2017 خود به این کشتار اشاره کرد و صحبت از تعداد زیادی شکایت‌نامه کرد که از جانب خانواده قربانیان اعدامها به سازمان ملل رسیده است.
گزارشگر ویژه سازمان ملل، خانم عاصمه جهانگیر تأکید کرده بود که خانواده‌های قربانیان حق دارند که از حقیقت آگاه شوند، و خسارات وارده به آنها جبران شود، بدون اینكه در معرض خطر قرار گیرند.
به این دلیل است که باید یک کمیسیون بین‌المللی برای تحقیقات در مورد این کشتار و به عدالت سپردن عاملان آن تشکیل شود.
مماشات جامعه بین‌المللی و مصونیت مقامات ایران در طول نزدیک به ۴۰ سال، این جنایتکاران را تشویق کرده است و آخوندهایی که كشتار سال 67 را انجام دادند، هم‌چنان به شکستن رکورد اعدام در جهان ادامه می‌دهند.
اما با وجود همه اینها، دیکتاتوری مذهبی بسیار آسیب‌پذیر شده آ‌خوندهای حاکم بر ایران از تغییر تعادل قوا در ایران و جهان بیم دارند. به این دلیل است كه روحانی نقاب از چهره میانه‌روی برداشت و به دفاع از سپاه پاسداران و برنامه موشکی و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه پرداخت.
با این حال، زمان حسابرسی از سران رژیم نزدیک می‌شود. جنبش عدالت برای قربانیان کشتار 67 در ایران گسترش می‌یابد و روزانه دهها تظاهرات با خواسته خاتمه دیكتاتوری در کشور صورت می‌گیرد.
در سطح بین المللی، فرانسه حق دارد که نگران برنامه موشکی رژیم و دخالتهایش در منطقه و به‌طور خاص در لبنان، سوریه و یمن باشد. كشورهای منطقه و ایالات متحده نیز، در این نگرانی سهیم هستند. مماشات بایستی پایان یابد.
رژیم باید برای تغییر رفتارش مورد حسابرسی قرار بگیرد. به این دلیل ضروری است که سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار گرفته و بر این ارگان حیاتی رژیم ایران ، تحریم اعمال شود. لوایح اخیر تصویب شده در کنگره امریکا برای تقویت تحریمها علیه برنامه موشکهای بالیستیک آخوندها موثر است.
هم‌چنین بایستی در مقابل حضور سپاه و شبه‌نظامیانش در کشورهای منطقه موانع جدی ایجاد کرد.
اما باید فراتر رفت و تمامی روابط و تبادلات با این رژیم را به توقف هرگونه شکنجه و اعدام در ایران مشروط کرد و ضروری است که شورای امنیت، تدابیری موثر اتخاذ کند تا جنایتکاران حاکم بر ایران به دست عدالت سپرده شوند.
پایان دادن به مصونیت مقامات رژیم، به پیروزی حقوق بشر رهنمون خواهد شد و در عین حال پایان این رژیم و تمامی رنجهای مردم ایران و خلقهای منطقه را نزدیک می کند و راه را برای یك ایران آزاد و دمكراتیك خواهد گشود.


دادخواهی خون ۳۰۰۰۰شهید قتل‌عام ۶۷، دادخواهی تمام مردم ایران است
شب را شما شکستید هان! ای طلایه‌داران!
معنای آفتاب‌اید، هان! ای وجودتان روز!
بله، ای 30000شهید!
شما ستارگان شب‌کوب و شب‌شکاف! بدون تردید این خون شماست که در رگهای ما جریان دارد. گرمای شماست که قلب‌های ما را مالالمال از عشق به آزادی کرده و این برق درخشش شماست که چشمانمان را بینا و بیناتر کرده؛ و البته یک‌سال تدوام جنبش دادخواهی فقط بینه شماست. شما 30000شهید که زنده‌ترین زندگان‌اید.
دادخواهی خون ۳۰۰۰۰شهید قتل‌عام ۶۷، دادخواهی تمام مردم ایران است  گفتگوی مهدی ابریشم‌چی با سیمای آزادی
نامه مشترک 21تن از برندگان جایزه نوبل به دبیرکل ملل متحد :
فراخوان به محاکمه عاملان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی، حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷
ما برندگان جایزه نوبل امضاء کننده این نامه، می‌خواهیم نگرانی خود را از ادامه نقض حقوق‌بشر در ایران ابراز کنیم.
گزارش ماه مارس 2017 شما به‌عنوان دبیرکل ملل‌متحد در مورد وضعیت اسفناک ادامه یابنده نقض حقوق‌بشر در ایران برای ما بسیار شوکه‌کننده بود. شما در گزارشتان در بین موضوعات مختلف، از جمله به اعدامهای جمعی سال 1988 اشاره می‌کنید. در این اعدامها 30000انسان بیگناه در ایران به جرم آزادیخواهی قتل‌عام شدند. متأسفانه مسئولان این جنایت علیه بشریت کماکان از مصونیت از مجازات برخوردارند و مناصب کلیدی رسمی در ایران دارند.
پارلمان انگلستان:
کنفرانس پارلمانی، فراخوان به تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی برای محاکمه مسئولان قتل‌عام 67
در لندن پایتخت انگلستان، کمیته پارلمانی ایران آزاد درباره کشتار زندانیان سیاسی در ایران در سال 67، و اقدامات دولتی برای تحقق عدالت برای قربانیان آن تشکیل جلسه داد.
 این جلسه، متشکل از اعضای مجلسین عوام و اعیان انگلستان از تمامی احزاب و وکلا و حقوقدانان، به روشنگری درباره کشتار 30هزار زندانی سیاسی در تابستان سال 1367، پرداخت. شرکت کنندگان در این جلسه، درباره اقدامات بین‌المللی که می‌توان برای تحقق عدالت در حق قربانیان و خانواده‌های آنها انجام داد گفتگو کردند.
پیام مریم رجوی به کنفرانس اقدامات بین المللی برای اجرای عدالت در مورد قتل عام زندانیان سیاسی درسال۶۷- پارلمان بریتانیا- ۲۷تیر۱۳۹۶
هم چنین پیام ویدئوئی مریم رجوی در این جلسه پخش شد
لینک پیام به کنفرانس اقدامات بین المللی برای اجرای عدالت در مورد قتل عام زندانیان سیاسی درسال۶۷- پارلمان بریتانیا- ۲۷تیر۱۳۹۶
پیام مریم رجوی به کنفرانس اقدامات بین المللی برای اجرای عدالت در مورد قتل عام زندانیان سیاسی درسال۶۷- پارلمان بریتانیا- ۲۷تیر۱۳۹۶

۸۰تن از نمایندگان پارلمان انگلستان از تمام احزاب اصلی این کشور، با ثبت قطعنامه پارلمانی 448 درباره قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال 67 به‌دست دژخیمان رژیم آخوندی، دولت انگلستان را فراخواندند که این قتل‌عام را به‌عنوان « جنایت علیه بشریت» محکوم کند و از ملل‌متحد خواهان تحقیقات درباره این جنایت بی‌رحمانه و سپردن عاملان آن به‌دست عدالت بشود.
لینک گزارش کامل 





پیشروی جنبش دادخواهی و واکنشهای رژیم
این روزها رسانه‌های حکومتی اعتراف می‌کنند که موضوع اعدامهای دهه 60 نه تنها در جامعه بلکه در درون رژیم هم به یک موضوع جدی تبدیل شده است. این رسانه‌ها می‌نویسند این موضوع آتو دست دشمنان نظام داده تا از واقعه اعدامها به‌عنوان سابقه سیاه و لکه ننگ حقوق‌بشری یاد کنند و با تخریب امام در نهایت اصل و ریشه ایدئولوژی جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند. به‌واقع‌ چه چیزی باعث شده که رژیم ولایت‌فقیه اینگونه نگران باشد؟واقعیت اول این است که نگرانی اصلی نه در این رسانه و آن رسانه حکومتی است بلکه نگرانی اصلی از جانب خود خامنه‌ای است. آنچه در رسانه‌ها می‌آید پژواک و بازتاب نگرانی و وحشت ولی‌فقیه است. او بهتر از همه رژیمش، درک می‌کند که چه تهدیدی متوجه نظام است.خامنه‌ای روز 14خرداد و سر قبر خمینی دجال گفت دهه 60، یعنی دهه اعدامهای جمعی و قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی، دهه مظلومی است. جای جلاد و شهید عوض نشود.گویی در صندلی متهم نشسته است و می‌گوید ما جلاد نیستیم. ما ظلم نکردیم ما خودمان مظلوم بودیم. آنهم در مورد دورانی که نه در داخل بلکه در سطح بین‌المللی هم به دهه اعدامهای خودسرانه و قتل‌عام شناخته شده و توسط بسیاری ارگانهای حقوق‌بشری به ثبت رسیده است.
ادامه
برنارد کوشنر
                                                         
مریم رجوی فراخوان به محاكمه سران رژيم به‌خاطرقتل‌عام۶۷- سخنرانی در سمینار جوامع ایرانی در اروپا-۱۳شهریور ۱۳۹۵
مریم رجوی فراخوان به محاكمه سران رژيم به‌خاطرقتل‌عام۶۷- سخنرانی در سمینار جوامع ایرانی در اروپا-۱۳شهریور ۱۳۹۵
مریم رجوی فراخوان به محاكمه سران رژيم به‌خاطرقتل‌عام۶۷- سخنرانی در سمینار جوامع ایرانی در اروپا-۱۳شهریور ۱۳۹۵
ایران-مریم رجوی:مریم رجوی خطاب به کنفرانسی در شهرداری پاریسایران-مریم رجوی:مریم رجوی خطاب به کنفرانسی در شهرداری پاریس
ایران-مریم رجوی:مریم رجوی خطاب به کنفرانسی در شهرداری پاریس
ایران-مریم رجوی:مریم رجوی خطاب به کنفرانسی در شهرداری پاریس
مریم رجوی خطاب به کنفرانسی در شهرداری پاریس

تام ریچ: از عاملان و آمران قتل‌عام سال ۶۷ حسابرسی کنید

هم‌زمان با جنبش فراگیر دادخواهی قتل‌عام سال 67، تام ریج اولین وزیر امنیت ملی ایالات متحده، طی مقاله‌یی در هیل نشریه کنگره آمریکا، بر مسئولیت جامعه بین‌المللی، به‌ویژه ملل‌متحد و دولت آمریکا، برای حسابرسی از عاملان و آمران این جنایت علیه بشریت تأکید کرد. بخش‌هایی از این مقاله از نظرتان می‌گذرد:
تام ریج در مقاله خود در هیل، با اشاره به افشای فایل صوتی سخنان منتظری درباره قتل‌عام 67، از جمله فاش‌شدن جزییاتی از اعدام دختران مجاهد و زنان باردار به‌دست رژیم آخوندی، می‌نویسد:
(سازمان مجاهدین خلق ایران ) بزرگ‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین گروه مخالف رژیم و طرفدار دموکراسی در ایران است که خواهان یک نظام مبتنی بر جدایی دین و دولت و ایران غیراتمی است.

یکی از کسانی که صدایش در فایل صوتی (منتظری) شنیده می‌شود مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت روحانی است که در آن زمان نماینده وزارت اطلاعات در هیأت مرگ تهران بود؛ همان (هیأتی که) محاکمه‌های چند دقیقه‌یی برگزار می‌کرد تا تعیین کند کدام زندانیان سیاسی کشته خواهند شد. در این فایل صوتی پورمحمدی قویاً از اقداماتی که منتظری آن‌را «بدترین جنایات جمهوری اسلامی» می‌داند، دفاع می‌کند. او امروز این جنایات را اجرای «حکم الهی» در قبال سازمان مجاهدین توصیف می‌کند.

پورمحمدی در صحبت با مقامات رسمی استانی گفت که به شرکت در این کشتار افتخار می‌کند.

اولین وزیر امنیت ملی آمریکا سپس به استمرار سرپیچی رژیم آخوندی از قطعنامه‌های شورای امنیت در منع آزمایش موشکهای بالستیک و صدور تروریسم و بنیادگرایی رژیم در سراسر جهان اشاره می‌کند، و می‌افزاید:
«در دو سال اول ریاست‌جمهوری روحانی اعدامها به‌شدت افزایش یافت تا جایی که فقط در سال 2015، . حدود 1000نفر اعدام شدند. اکثر آنها به‌خاطر اتهامات سیاسی مثل «دشمنی با خدا» محکوم شدند، یعنی همان اتهامی که اغلب قربانیان حمام خون سال 67 به آن محکوم شده بودند.
آگاهی رو به افزایش از موارد نقض (حقوق‌بشر) (رژیم) تهران در گذشته، نمی‌تواند به‌سادگی نادیده گرفته شود؛ به‌خصوص به این دلیل که هم‌دستی دولت روحانی در قتل‌عام 67 به هیچ عنوان به وزیر دادگستری او محدود نمی‌شود.
(به تازگی) سازمان مجاهدین خلق ایران که شبکه وسیعی در داخل ایران دارد، اسامی 60نفر از کسانی را فاش کرد که با قتل‌عام 1988 در ارتباط بوده‌اند. تمامی آنها در موقعیت‌های بالایی هستند؛ برخی در دولت روحانی، برخی در نهادهای دیگر دولتی و برخی نیز در مؤسسات مالی که روابط نزدیکی با دولت دارند. این افشاگری به‌خوبی روشن می‌کند که حکومت کنونی در ایران، تحت هیچ عنوانی از جنایات خود علیه بشریت در گذشته فاصله نگرفته است؛ جنایتهایی که از هیچ‌کس به‌خاطر آن حسابرسی نشده است. بلکه حتی به کسانی که مثل مصطفی پورمحمدی، مشتاقانه (در این جنایات) شرکت کردند، پاداش هم داده شده است».
تام ریج در پایان این مقاله تأکید می‌کند که با توجه به گسترش جنبش دادخواهی قتل‌عام 67 و افشای جزییات جدیدی از این جنایت علیه بشریت، جامعه جهانی، به‌ویژه مجمع عمومی سازمان ملل و آمریکا، به‌خصوص به‌خاطر شراکت مقامات دولت روحانی در این قتل‌عام، دیگر نمی‌توانند چشمان خود را بر این جنایات ببندند.
در رسانه‌ها
مریم رجوی: فراخوان به جنبش دادخواهی قتل عامشدگان سال ۶۷
مریم رجوی: فراخوان به جنبش دادخواهی قتل عامشدگان سال ۶۷
مریم رجوی: فراخوان به جنبش دادخواهی قتل عامشدگان سال ۶۷
مریم رجوی: فراخوان به جنبش دادخواهی قتل عامشدگان سال ۶۷
مریم رجوی: فراخوان به جنبش دادخواهی قتل عامشدگان سال ۶۷
ایران-مريم رجوی: پیام درباره قتل عام67 ونوار ملاقات آقای منتظری با مسئولان قتل عام زندانيان سياسی
ایران-مريم رجوی: پیام درباره قتل عام67 ونوار ملاقات آقای منتظری با مسئولان قتل عام زندانيان سياسی
ایران-مريم رجوی: پیام درباره قتل عام67 ونوار ملاقات آقای منتظری با مسئولان قتل عام زندانيان سياسی
ایران-مريم رجوی: پیام درباره قتل عام67 ونوار ملاقات آقای منتظری با مسئولان قتل عام زندانيان سياسی
ایران-مريم رجوی: پیام درباره قتل عام67 ونوار ملاقات آقای منتظری با مسئولان قتل عام زندانيان سياسی
ایران-مريم رجوی: پیام درباره قتل عام67 ونوار ملاقات آقای منتظری با مسئولان قتل عام زندانيان سياسی
ایران-مريم رجوی: پیام درباره قتل عام67 ونوار ملاقات آقای منتظری با مسئولان قتل عام زندانيان سياسی

مریم رجوی، نوار صوتی دیدار آقای منتظری جانشین وقت خمینی با مسئولان قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ را یك سند تاریخی توصیف کرد که هم تسلیم‌ناپذیری و پایداری ستایش‌انگیز زندانیان مجاهد بر سر پیمانشان با مردم ایران را به ‌قویترین صورت برجسته می‌کند و هم گواه انکارناپذیر مسئولیت سردمداران رژیم آخوندی در جنایت علیه بشریت و این نسل‌كشی بی‌سابقه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر