کل نماهای صفحه

۱۳۹۶ دی ۱۴, پنجشنبه

قیام سراسری ایران-مجموعه کامل پیامهای خانم مریم رجوی


اعدام شماری از هموطنان عرب در خوزستان – پیام مریم رجوی

اعدام شماری از هموطنان عرب در خوزستان – پیام مریم رجوی

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده شماری از هموطنان عرب در اهواز توسط دستگاه جنایتکار رژیم آخوندی اعدام شده‌اند.
بنا‌ به این گزارشات در تاریخ ۲۰آبان ماه اداره بدنام اطلاعات اهواز ضمن تماس با شماری از خانواده بازداشت‌ شدگان از آنها خواسته که به این اداره مراجعه کرده و در آنجا برگه‌ای مبنی بر اعدام بازداشت‌ شدگان به خانوده‌ها داده شده است. 
مزدوران رژیم اجازه برگزاری تجمع و مراسم به خانواده اعدام شدگان نداده‌اند و به آنها تأکید کرده‌اند که حق مصاحبه در این زمینه را ندارند.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی طی توئیتهایی ضمن محکومیت این اعدامها، شهادت مظلومانه هموطنانمان را به مردم اهواز، مردم خوزستان و سراسر ایران و بستگان اعدام شدگان تسلیت گفت. خانم رجوی تأکید کرد، رژیم جنایتکار آخوندی باید حساب این خونریزی‌ها را پس بدهد.

مریم رجوی

حمایت از اعتصابگران یک وظیفه میهنی و به‌مثابه حمایت از حقوق همه مردم است
 دومین روز اعتصاب بازاریان، پنجمین روز اعتصاب کشاورزان و ششمین روز اعتصاب رانندگان کامیون

خانم رجوی: حمایت از اعتصابگران یک وظیفه میهنی و به‌مثابه حمایت از حقوق همه مردم است 
امروز ۱۵آبان ۱۳۹۷ اعتصاب بازارایان در بخشهای وسیعی از تهران و بسیاری از شهرهای ایران برای دومین روز متوالی به‌رغم اقدامات و تدابیر سرکوبگرانه و بازدارنده نیروهای اطلاعاتی و انتظامی ادامه یافت. 
امروز در تهران بازار فرش فروشها و لوازم خانگی، در اصفهان بازار فرش فروشها و صنایع دستی، در مشهد بازار سرشور، در تبریز بازار خیابان تربیت و بازار پوشاک و همچنین بخشهایی از بازار کرمان، رودسر، بابل و دیگر شهرهای کشور در اعتراض به تورم، فقر و گرانی به اعتصاب خود ادامه دادند و بازاریان از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند.

مریم رجوی

مریم رجوی به کامیون‌داران اعتصابی درود فرستاد و به حمایت از آنان فراخواند

آخوندها در وحشت از ادامه اعتصاب رانندگان، آنها را به اعدام تهدید و دهها راننده را دستگیر می‌کنند
مریم رجوی به اعتصابگران درود فرستاد و به حمایت از آنان فراخواند

اعتصاب سراسری کامیون‌داران در حالیکه وارد دومین هفته خود می‌شود، بحران در درون رژیم آخوندی را شدت بخشیده است و سرکردگان آن از استمرار و گسترش اعتصاب به‌شدت به وحشت افتاده‌اند. در همین رابطه خامنه‌ای، سردژخیم منتظری، دادستان کل رژیم را به صحنه فرستاد تا اعتصابگران را به اعدام تهدید کند. آخوند منتظری گفت: «طبق اطلاعاتی که ما داریم در برخی از راهها بعضی از شهرستانها عناصری هستند که تحریک می‌کنند بعضی از کامیوندارها را یا احیانا سر راه آنها را می‌گیرند و مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌کنند اینها مشمول مقررات و حکم قطاع طریق [راهزنی] خواهند بود و مجازات قطاع طریق طبق قانون بسیار شدید هست گاهی منجر به مجازات اعدام هم خواهد شد» (تلویزیون حکومتی شبکه خبر- ۷مهر). 
همزمان علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس اعتصابگران را متهم به «افساد فی الارض» کرد و سرتیپ پاسدار محمد شرفی از سرکردگان نیروی انتظامی معترضان را به‌شدت عمل تهدید کرد (تلویزیون حکومتی- ۷مهر). 
این در حالی است که دو روز پیش از آن، مدیرکل حمل ‌و نقل استان فارس اعتصاب رانندگان کامیون را شایعه خوانده و گفته بود: ‌چند روزی است که شایعه‌یی با عنوان اعتصاب رانندگان کامیون در رسانه‌ها و فضای مجازی پیچیده است. این سوءاستفاده معاندان از نیازهای رانندگان کامیون برای به بحران رساندن کشور دیگر بر هر ایرانی مشخص است (فارس، خبرگزاری سپاه پاسداران -۵مهر). 
پاسدار سرهنگ کاووس محمدی از معاونان نیروی انتظامی استان فارس نیز اعتصابگران را مخلان نظم توصیف کرد و گفت: «در پی اقدام هنجارشکنانه بعضی از این افراد در جاده‌های فارس... مأموران پس از گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس، ۲۲نفر از اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت در جاده‌ها را دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند. پلیس با حساسیت و هوشیاری با کوچکترین عوامل ناامنی با همآهنگی دستگاه قضایی برخورد خواهد کرد و روند مقابله با مخلان نظم و امنیت در جاده‌ها و محورهای مو اصلاتی استان فارس به‌صورت روزانه تداوم خواهد داشت. پلیس تمام جاده‌های این استان را به‌صورت محسوس و نامحسوس تحت نظارت و کنترل دارد و قاطعانه با تمام مخلان نظم و امنیت در این محورها برخورد می‌کند»(خبرگزاری حکومتی ایرنا-۴مهر).
خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با درود به اعتصابگران در سراسر ایران تهدیدهای رذیلانه آخوندها علیه رانندگان شریف و زحمتکش را نشان‌دهنده بحران فزاینده رژیم آخوندی توصیف کرد و گفت آخوندهای حاکم بزرگترین قطاع الطریق تاریخ ایران هستند که نه می‌خواهند و نه می‌توانند به‌ درخواستهای برحق رانندگان اعتصابی‌ پاسخ دهند. وی تمامی مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام برای آزادی دستگیر شدگان فراخواند و از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست به حمایت از اعتصابگران بشتابند. وی افزود: تحقق این خواستها تنها با استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم امکانپذیر است. رژیمی که زحمتکشان را به‌خاطر اعتصاب تهدید به اعدام می‌کند، باید از جامعه جهانی طرد شود.


مریم رجوی: قیام آفرینان به چیزی كمتر از آزادی خلق و میهن رضایت نمی‌دهند
قيام در حال گسترش است، شهرهای شورشی به هم می‌پیوندند و فریاد آزادی رساتر می‌شود
مریم رجوی، به خیزش مردم به‌پا خاسته تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، كرج، اراك، شاهین شهر، نجف آباد و دیگر شهرهای ایران درود فرستاد و گفت: زنان و جوانان قیام آفرینی كه امروز بار دیگر با پایداری در مقابل پاسداران و بسیجیان و لباس شخصی‌های جنایتكار شعله‌های قیام را فروزانتر كردند، نمایندگان نسل بی قراری هستند كه به چیزی كمتر از آزادی خلق و میهن رضایت نمی‌دهند. آنان خشم و نفرت عموم مردم ایران علیه فاشیسم دینی حاكم را به نمایش گذاشتند.
مردم شهرهای مختلف امروز پنجشنبه ۱۱مرداد (۲ اوت) با فریادهای مرگ بر دیكتاتور؛ توپ تانك فشفشه آخوند باید كشته شه؛ این ماه ماه خونه آخوند سرنگونه؛ به خیابان‌ها ریختند. شهرهای شورشی یکی بعد از دیگری به یکدیگر می‌پیوندند. فریاد مردم تشنه آزادی رساتر می‌شود و قیام لحظه به لحظه در حال گسترش است.
نیروهای سركوبگر با گاز اشك آور، شلیك‌های هوایی و شلیك با گلوله‌های مشقی در صدد خاموش كردن خیزش مردم بر آمدند، اما به‌رغم مجروح شدن و دستگیری شماری از تظاهر كنندگان، جوانان شورشی با اتحاد و پایداری به مقابله پرداختند. هیچ نیرویی قدرتمندتر از جوانان همبسته و متحد نیست.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت
۱۱ مرداد ۱۳۹۷(۲ اوت ۲۰۱۸)
مریم رجوی



پیام مریم رجوی-اعتصاب بازار

پیام مریم رجوی: سرنگونی رژیم، یگانه راه نجات اقتصاد ایران

بازاریان غیرتمند تهران، اصفهان، شهر ری، تبریز، قشم، کرج، بندرعباس، رشت،‌ شهریار و سایر شهرهای کشور،به‌‌همه شما درود می‌فرستم که باز هم در مقابل رژیم چپاولگر ولایت فقیه به‌پاخاسته‌اید و اعتصاب‌های خود را از سر گرفته‌اید. 
قیام و جنبشی که از دیماه گذشته شروع شده، با همت مردم سراسر کشور ادامه دارد. از کازرون، تا اصفهان و خوزستان و بانه. و از رانندگان و کامیون‌داران تا‌ کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز و بازاریان شهرهای مختلف. 
امروز، هم بازاریان و هم رانندگان و کامیون‌داران، صدای اعتراض مردم ایران علیه حاکمیت خانمان‌‌برانداز آخوندها شده‌اند.
بلایی که بر سر بازار ارز و بر سر کل اقتصاد کشور آمده نتیجه مستقیم تبهکاری رژیم است. این‌که پول ایران کم‌‌ارزش‌ترین واحد پول جهان شده‌ است، نتیجه حاکمیت آخوندهاست که همه چیز را برای حفظ قدرت به‌ویرانی کشانده‌اند.

نتیجه هدر‌ دادن ثروت و درآمد ایران برای هزینه‌های جنگ جنایتکارانه سوریه و سیاست صدور ارتجاع و تروریسم به‌ سایر کشورهاست.

پیام مریم رجوی-اعتصاب بازار

پیام مریم رجوی-اعتصاب بازار




مریم رجوی عموم کسبه، اصناف و بازارایان را به حمایت از بازاریان معترض فراخواند

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به خیزش بازاریان غیرتمند در اعتراض به گرانی و فساد و چپاول سرمایه‌های ملت ایران توسط رژیم آخوندی، عموم اصناف، کسبه و بازاریان در سراسر کشور را به حمایت و پیوستن به بازاریان معترض فراخواند. وی گفت: بحران ارزی و گرانی بی‌سابقه که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران را کمرشکن کرده حاصل سیاستهای فاشیسم دینی حاکم از ابتدا تا کنون است که سرمایه‌های مردم ایران را در سرکوب داخلی و پروژه‌های ضد ملی اتمی و صدور تروریسم و ارتجاع و جنگ‌افروزی در سوریه، عراق، یمن و لبنان و دیگر کشورهای منطقه به هدر داده و یا توسط سرمداران فاسد و تبهکارش چپاول شده است. سیاستهایی که موجودیت و منافع همه باندهای این رژیم به آن گره خورده است.
مردم ایران در قیام سراسری دیماه گذشته با شعار مرگ برخامنه‌ای- روحانی بر این حقیقت تأکید کردند که ریشه همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی امروز ایران ریشه در نظام منحوس ولایت فقیه دارد که طی چهار دهه صنعت و کشاورزی و سرمایه‌ها و پشتوانه‌های ملی و مالی ایران را به باد داده و محیط‌زیست کشور را نابود کرده است.


مریم رجوی: رهایی کارگران در گرو براندازی رژیم
قسمتی از پیام به‌مناسبت روز جهانی کارگر
کارگران قهرمان،
با گسترش جنبش اعتراضی، زمان آن است که گام بلندی به‌پیش بردارید و مبارزه خود را علیه منشأ اصلی غارت و تیره‌روزی کارگران متمرکز سازید. قانع‌شدن به‌امتیازهای اندک در چارچوب وضع موجود، مبارزه کارگران را به‌جایی نمی‌رساند. چون در مقابل هر گام کوچکی که شما با خون دل‌ بسیار در کسب حقوق صنفی و اقتصادی خود برمی‌دارید، رژیم ولایت فقیه و همدستان غارتگرش ده گام جدید در سلب حقوق کارگران جلو می‌آیند. نه وعده باندهای رژیم، نه امید بستن به‌‌ اتفاقات موهوم، هیچ‌کدام، فقر و ناامنی شغلی کارگران را پایان نمی‌دهد؛ هیچ‌کدام زندگی پریشان خانواده‌هایشان را بهتر نمی‌کند و نمی‌تواند کودکان کار را نجات بدهد.
نمی‌توان دست روی دست گذاشت و در انتظار روزی بود که شرایط مناسب، خود به‌خود فراهم شود. این شرایط را نیروی رزم و مقاومت شما کارگران شجاع برای سرنگونی رژیم فراهم می‌کند.‌ راه رهایی در این است که به‌نیروی خود متکی باشید. راهش این است که سازمان‌یافته و متشکل باشید و رمز پیشروی در مقابل هجوم گستاخانه رژیم ولی فقیه و سپاه پاسداران به زندگی و ‌حقوق‌تان، این است که اعتراض‌های خود را با مبارزه برای سرنگونی این رژیم پیوند بزنید.
بنابراین در هر جایی که هستید، همراه و متحد با سایر هم‌زنجیران خود کانون‌های شورشی تشکیل دهید و همه توان خود را برای برپایی قیام‌ها به‌کار ببندید.
امروز خواست مشترک عموم کارگران و زحمتکشان ایران، لغو قراردادهای موقت و سفید‌‌امضا، انحلال شرکت‌های پیمانکاری، افزایش دستمزدها متناسب با معیشت کارگران و برخورداری از حق تشکل‌یابی مستقل و آزاد است.
تلاش برای دستیابی به این خواست‌ها بخشی از مبارزه برای سرنگونی رژیم است. پس کارگران واحدهای تولیدی در سراسر کشور را به‌اعتراض و اعتصاب برانگیزید. راهپیمایی‌ها و تظاهرات جاری در استان‌های مختلف را با همین هدف گسترش دهید.
به کمک هموطنان در هر شهر، صندوقی برای کمک به کارگران اعتصابی و تأمین زندگی خانواده‌ کارگران زندانی ایجاد کنید و عموم هموطنان را به‌تلاش برای آزادی کارگران دستگیر شده و بازگشت به‌کار کارگران اخراجی برانگیزید.
مبارزه متحد کارگران در پیوند با مقاومت سازمان‌یافته، کانون‌های شورشی و ارتش آزادی‌ و در همبستگی با خیزش کشاورزان و زحمتکشان و محرومان ایران پیروز می‌شود. سرنگونی رژیم آخوندی این دشمن‌ترین دشمن کارگران ایران در دسترس است و عید خجسته آزادی و برابری فرا می‌رسد

مریم رجوی
مریم رجوی
مریم رجوی:‌خیزش‌های همزمان در استان‌های مختلف؛ شعله‌های اراده آزادی‌ستان مردم ایران
هموطنان عزیز،
جوانان قیام آفرین،
اعتصاب‌ها و اعتراض‌های همزمان در شهرهای مختلفاستان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و خیزش مردم كازرون،  كه حالا به هفتمین روز خود رسیده، هم‌چنان‌ كه خیزش دو ماهه كشاورزان اصفهان و خیزش هفته‌های گذشته هموطنان عرب در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان، بازهم آمادگی عظیم جامعه ایران برای گسترش قیام‌ها جهت سرنگونی رژیم ولایت فقیه را تأیید می‌کند.
دستگیری و کشتار، ازجمله قتل زندانیان در زیر شکنجه، بر اراده آزادی‌ستان مردم ما اثر ندارد. مردم ایران دیگر نمی‌خواهند فقر و اختناق و حاکمیت استبداد مذهبی ادامه پیدا کند.
یک هفته است که صدای اعتراض و حق‌‌طلبی ملت ایران از زبان مردم دلیر کازرون شنیده می‌شود. فریادشان این است که ما زن و مرد جنگیم و وای به‌روزی که مسلح شویم. این خروش، فرزندان دلیر کازرون را به‌یاد می‌آورد که در صفوف مجاهدین به‌نبرد برخاستند. یاد قهرمانان سربه‌دار سال ۶۷ که از این شهر به‌پاخاستند، گرامی باد. درود به‌ مردم کازرون با آن سوابق درخشان در حمایت از مصدق بزرگ و با تقدیم آن همه مجاهد و مبارز زندانی و شهید در برابر رژیم آخوندی.
فریاد مردم کازرون که می‌گویند دشمن ما همین جاست فریاد همه مردم ایران است؛ بله دشمن ایران و ایرانی آخوندهای اشغالگر حاکم‌اند. باید ایران عزیزمان را از چنگ آن‌ها بیرون بیاوریم.
به‌مردم كازرون و اصفهان و اهواز درود كه بساط دین‌فروشی آخوندها در نماز ریایی جمعه را بر هم زده و با شعارهای پشت به دشمن، رو به میهن آخوندهای حاکم را مفتضح كردند.
مردم بانه و پیرانشهر در خیابان‌ها و بازارهای در حال اعتصاب سفره‌های خالی پهن کرده‌اند. این سفره‌ها پیام ده‌ها میلیون ایرانی فقرزده و محروم است. اما خالی نیست، بلکه از خشم در حال طغیان مردم لبریز است.
دهها هزار جوانان کرد و دلیر ما با این همه استعداد تا کی باید کولبری کنند؟ تازه همین شغل پر از محنت و مشقت هم به نفع دزدان بزرگ حكومتی در بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران و نهادهای دولتی از آن‌ها دریغ شود.
تا کی باید جسم و جان‌شان یا زیر بارهای سنگین یا با اصابت گلوله‌های پاسداران پرپر شود؟ و تا کی باید اقتصاد و معیشت لرزان و نحیف بخش بزرگی از استان‌های غرب کشور تابع این بارکشی طاقت‌فرسا باشد؟
ننگ و نفرت بر رژیمی که این بارهای سنگین را بر دوش مردم محروم کرد گذاشته است.
تا این رژیم باقی است کولبری برای جوانان کرد، بی‌آبی برای کشاورزان، بی‌حقوقی برای کارگران، تبعیض و ستم مضاعف علیه هموطنان كرد و عرب و بلوچ و فقر و اختناق برای عموم مردم ادامه دارد.
چاره کار، قیامی است که از دی ماه گذشته شعله‌ور شد و تا به‌زیر کشیدن آخوندها ادامه دارد. چنان‌که مسعود رجوی گفت بالا‌بردن مشعل قیام در هرفرصت، هر زمان و هر مکان دستور کار و وظیفه مبرم انقلابی و میهنی است.
عموم هموطنان را به‌گسترش قیام‌ها و به‌همبستگی با مردم به‌جان آمده در استان‌های مختلف ایران و پافشاری بر آزادی دستگیرشدگان به‌خصوص صدها هموطن دستگیر شده در خوزستان فرا می‌خوانم.

مریم رجوی
مریم رجوی: فراخوان به حمايت از اعتراضات مردمی
مریم رجوی خواستار حمایت از اعتراض خانواده‌های هموطنان عرب و اقدام برای آزادی دستگيرشدگان شد
مریم رجوی، اعتصاب بازاریان و كسبه بانه، مریوان، سقز، بانه، جوانرود، سردشت و دیگر شهرهای مرزی، خیزش شجاعانه مردم كازرون، اعتراض گسترده مردم سامان، تظاهرات غارت‌شدگان در تهران و اهواز و رشت و دیگر شهرهای کشور و اعتراض خانواده‌های هموطنان عرب در اهواز كه در خیزش هفته‌های گذشته شهرهای استان خوزستان دستگیر شدند را ستود و عموم جوانان را به حمایت از این اعتراضات فراخواند.
وی گفت: استمرار و گسترش حركت‌های اعتراضی و خیزش‌های اجتماعی که به‌رغم تدابیر سركوبگرانه رژیم آخوندی صورت می‌گیرد، مبین خواست عموم مردم برای سرنگونی فاشیسم دینی حاكم بر ایران است. فقر و تورم و بیكاری، بحران بی‌آبی در اصفهان و دیگر مناطق كشور، فاجعه زیست‌محیطی و محرومیت و سركوب مضاعف هموطنان كرد و عرب و بلوچ و مشكلات دردناك معیشتی اكثریت عظیم مردم ایران، به طور کامل ناشی از سیاستهای ضد ایرانی و ضد انسانی رژیم فاسد و سركوبگر آخوندی است كه تمامی سرمایه‌های مردم ایران را صرف صدور تروریسم و جنگ‌افروزی خارجی، سركوب داخلی و پروژه های ضد ملی اتمی كرده و یا توسط سرمداران رژیم و خانواده‌های آنها چپاول شده است.
مریم رجوی از مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر خواست تا در برابر اقدامات سركوبگرانه رژیم آخوندی سكوت نکنند و برای آزادی دستگیر‌شدگان خیزش‌های اخیر به‌خصوص در اهواز و اصفهان، دست به اقدام فوری بزنند.

 عموم مردم #ايران را به حمایت از هموطنان #عرب مان فرا میخوانم و از كلیه مراجع #حقوق_بشری  خواهان محكوم كردن جنایات این رژیم و اقدام برای آزادی بلادرنگ دستگیر شدگان #اهواز و دیگر شهرها هستم


خانه‌تکانی بزرگ ایران در راه است

مریم رجوی:‌ جنبش اعتراضی از حرکت نایستاده است، موجی از پس موج دیگر، ادامه دارد. به‌پاخاستگان، بدین‌سان نوروز آزادی را خلق می‌کنند

زمستان امسال، فصل قیام‌ و خیزش، به‌گونه‌يی جای خود را به‌بهار می‌دهد که سال آینده، سال جنبش و قیام و سال پیشروی به‌سوی پیروزی و آزادی باشد.
در حقیقت‌، با وجود آن همه دستگیری و به‌خصوص کشتار جوانان مظلوم ما در زیر شکنجه‌ها توسط دژخیمان خامنه‌ای، جنبش اعتراضی از حرکت نایستاده است: از اعتصاب عمومی در بانه تا اعتراض‌های دامنه‌دار کارگران فولاد و نیشکر هفت‌تپه خوزستان و خیزش کشاورزان شرق اصفهان، موجی از پس موج دیگر، ادامه دارد. به‌پاخاستگان، بدین‌سان نوروز آزادی را خلق می‌کنند.
طلوع این نوروز خجسته اما با غروب کهنگی و ارتجاع حاکم همراه است. استبداد مذهبی در تنگنای چالش‌های چندگانه‌ است: جنبش اعتراضی نیرومند، جنگ جانشینی، ته‌کشیدن منابع مالی، گیرافتادن در جنگ سوریه، تنش بین‌المللی بر سر برنامه موشکی و برجام، انفعال و ریزش در درون سپاه پاسداران و ....


اما برای این رژیم هولناک‌تر از هر پیشامدی، بروز چهار معضل اساسی است: شعار مرگ بر خامنه‌ای همه‌گیر شده است، برپایی قیام‌ها در زیر سلطه سرکوب امکان‌پذیر شده است و برخلاف سال‌های گذشته، در نبود فرجه‌هایی مانند جنگ با عراق یا داعش و امدادهای مماشات‌گران، چشم‌انداز برون‌رفتی از این مخمصمه وجود ندارد.
نوروز حقیقی ایران در راه‌ است
بن‌بست ناگشودنی ولایت فقیه ـ که حاصل ایستادگی دامنه‌دار مردم ایران و مقاومت فرزندان مجاهد و قیام‌آفرین آن‌هاست ـ البته پراهمیت است. اما فراتر از این، برای مردم ایران آنچه امیدبخش و وجد‌انگیز است، راه نو و افق تازه‌یی است که در قیام‌های سرکش دی ماه پدیدار شده که با کانونهای شورشی و هزار اشرف و ارتش آزادی به‌معادله سرنگونی پاسخ می‌دهد.
زمان خانه‌تکانی بزرگ میهن فرا رسیده است ؛ نوروز حقیقی ایران در راه‌ است.



پیام توییتری خانم مریم رجوی: در آخرین پنجشنبه ۱۳۹۶، به سنت همیشگی مان، یاد شهیدان قیام سراسری مردم #ايران را با حضور بر مزارهایشان گرامی بداریم. و با آنها عهد ببندیم كه راهشان را تا رسیدن به آزادی ادامه دهیم. یاد شهیدان در بهاران قیام و شورش زنده و پاینده است.


پیام مریم رجوی به جلسه‌ «دمکراسی و حقوق بشر در ایران» در سنای آمریکا
اعضای محترم سنا،
دوستان گرامی،
از توجه شما به موقعیت ایران و قیام مردم ایران علیه استبداد مذهبی سپاسگزاری می‌کنم. در جهان امروز این اتفاق نظر وجود دارد که دیكتاتوری آخوندی مسئول نقض گسترده حقوق بشر در ایران است.
این رژیم هم‌چنین تهدید عاجل برای صلح و امنیت جهان است، از طریق:
جنگ افروزی در سوریه و یمن، اعمال تروریستی گروه‌های شبه‌نظامی سپاه پاسداران در منطقه، پولشویی و تامین مالی تروریسم، برنامه موشک‌های بالیستیک که ناقض قطعنامه شورای امنیت ملل متحد است و گروگان گرفتن اتباع کشورهای غرب.
اما ماهیت این ستیزه‌جویی چیست؟ آیا قدرت است یا تدابیر دفاعی در برابر تهدیدات خارجی؟ هیچ کدام از این پاسخ‌ها درست نیست. ستیزه‌جویی آخوندها ناشی از بی‌ثباتی بنیادی ابن رژیم در داخل ایران است.
این حقیقت را قیام اخیر در ایران اثبات کرده است. این قیام نشان می‌دهد که آخوندها در محاصره مردمی هستند که سرنگونی رژیم را می‌خواهند. قیام نشان داد كه همه جناح‌های درون رژیم از نظر مردم رد شده و مردم ایران مصمم‌اند كه تمامیت رژیم را سرنگون كنند.
اما ویژگی‌های این قیام چیست؟ به‌طور خلاصه:
ـ گستردگی‌ در تمام استان‌های ایران
ـ تمرکز روی سرنگونی رژیم
ـ قرار گرفتن مراكز سركوب و خفقان به‌عنوان هدف اصلی قیام‌کنندگان
ـ ضدیت با صدور بنیادگرایی و جنگ‌افروزی در منطقه
ـ برخورداری از سازمان‌یافتگی یک ویژگی مهم این قیام است. کانون‌های شورشی حامی مجاهدین نقش مهمی در این زمینه دارند.
رئیس جمهور رژیم در تماس تلفنی با رئیس جمهور فرانسه، در روز ۱۲دی و هم‌چنین ولی فقیه در سخنرانی ۱۹دی خود، تصریح کردند که قیام را مجاهدین سازمان داده‌اند.
ـ و سرانجام ویژگی مهم دیگر قیام،‌ ظرفیت استمرار آن است
این قیام زیر سلطه سرکوب شروع شد. سپس رژیم هشت هزار نفر را دستگیر و ده‌ها تن از قیام‌کنندگان را به‌قتل رساند. وحداقل ۱۴ نفر از بازداشت‌شدگان را زیر شکنجه کشت. با این‌حال اعتراضات اجتماعی بنحو فزاینده‌یی ادامه دارد. در هفته‌های اخیر مردم استان کردستان به‌اعتصاب عمومی دست زده‌اند. كشاورزان اصفهان قیام كرده‌اند، کارگران صنایع فولادسازی و نیشکر ‌مدت‌هاست به اعتصاب و تظاهرات خیابانی روی آورده‌اند. مردم خشمگین در برابر ساختمان‌های دولتی در مرکز تهران بارها تظاهرات کرده‌اند و این اعتراضات هر روز ادامه دارد.
اما راستی، مردم ایران به‌ویژه قیام‌کنندگان از جهان چه انتظاری دارند؟
آن‌ها انتظار دارند که مبارزه‌شان برای سرنگونی رژیم به‌رسمیت شناخته شود. اگرچه آن‌ها می‌دانند که تغییر رژیم توسط مردم و مقاومت ایران تنها راه پاسخ به‌بحران ایران است. همه راه‌های دیگر آزمایش شده است.
مردم ایران انتظار دارند کشورهای جهان روابط خود با آخوندها را به‌قطع شکنجه و اعدام مشروط کنند. هم‌چنین اخراج این رژیم از منطقه، برچیدن برنامه موشکی‌اش، ممنوعیت کامل غنی‌‌سازی اورانیوم توسط این رژیم و پذیرش بازرسی بی‌قید و شرط و کوتاه‌کردن دست آن از سیستم جهانی بانکی.

بگذارید تكرار كنم، راه حل، تغییر رژیم توسط مردم و مقاومت ایران است. بنابراین مردم ایران، انتظار دارند جهان در کنارشان باشد.
از همه شما متشکرم. به‌‌ویژه از اعضای محترم سنای آمریکا به‌خاطر حمایت‌شان از قیام ایران برای آزادی و دمکراسی سپاسگزاری می‌کنم.


حق‌آبه کشاورزان اصفهان، حقوق معوق‌مانده کارگران و حق‌آزادی و حاکمیت ملت ایران در گرو سرنگونی رژیم ولایت فقیه است
درود به پایداری کشاورزان ستمدیده ورزنه اصفهان و جوانان غیوری که به حمایت از آنها برخاستند و با پایداری و تهاجم با سنگ و چوب، به مزدوران سرکوبگر و یگان‌ ضدشورش خامنه‌ای، آنها را وادار به عقب‌نشینی کردند.

خیزش کشاورزان ورزنه و مردم و جوانان شرق اصفهان، هم چون اعتراض‌های کارگران فولاد‌سازی یا نیشکر هفت‌تپه یا اعتصاب مردم بانه، بخشی از جنبش اعتراض و قیام در برابر نظامی است که مردم ایران و به خصوص زحمتکشان شریف میهنمان را به‌خاک سیاه نشانده است. در همین ورزنه و شرق اصفهان، بسیاری از کشاورزان به‌ناچار محل سکونت و کشت و کار خود را ترک کرده و برای یافتن کار روانه شهرهای دیگر شده‌اند و کم‌ نیستند مردم شریف و زحمتکشی که به خاطر سیاست‌های تبهکارانه این رژیم، به‌نان شب محتاج‌اند.
بله، گرسنگی دهها میلیون ایرانی، بحران سراسری آب و فجایع زیست محیطی ناشی از خشک شدن رودخانه‌ها و دریاچه‌ها که حتی نفس کشیدن را هم در بسیاري نقاط کشور ناممکن کرده است، پیامد حکومت تبهکار آخوندهاست که به خاطر سیاستهای تبهکارانه و جنگ افروزی و دخالت در کشورهای منطقه، ایران را به ‌شوره‌زار و کشتزارها را به ‌برهوت تبدیل کرده است.
کشاورزان شرق اصفهان فریاد می‌زنند «روحانی دروغگو -زاینده رود ما کو؟».
و شعارهای مردم در قیامهای سراسری دیماه این بود که: «آخوند خدایی می‌کند، ملت گدایی می‌کند» و«آخوندها حیا کنید، مملکت را رها کنید».
بله، امروز از حق‌آبه کشاورزان اصفهان و حقوق معوق‌مانده کارگران، تا حق‌آزادی و حق حاکمیت ملت ایران، تماماً در گرو سرنگونی رژیم ولایت فقیه است



مریم رجوی: برای آزادی از مصدق تا قیام دی ۹۶
زمامداری مصدق، نمونه منحصر به فردی از یک حکومت مدافع حقوق مردم و منافع اصیل ملی و عاری از فساد و استبداد و به‌ویژه شاخص سازش ناپذیری برسر استقلال و آزادی وطن بود.
در سالروز درگذشت پیشوای نهضت ملی ایران دکتر محمد مصدق، در ۱۴ اسفند سال ۱۳۴۵، به‌روح پرفتوح او درود می‌فرستیم و برای تداوم و تکامل راهش در مسیر سعادت ملت ایران، تجدید عهد می‌کنیم.
کار بزرگ مصدق در ملی کردن صنعت نفت که دو هفته دیگر در ۲۹ اسفند شصت و هفتمین سالروز آن را گرامی می‌داریم، از افتخارات فراموش‌نشدنی تاریخ ایران است که جهان را به‌تحسین و احترام برانگیخته است.
دکتر مصدق با رهبری این مبارزه، آموزگار استقلال‌طلبی، سازش‌ناپذیری و میهن‌پرستی ملت ایران و ملت‌های خاورمیانه شد.
خمینی دجال در نخستین سال به‌حکومت رسیدن‌اش گفت: «...مسیر ما مسیر نفت نیست، ...ملی كردن نفت پیش ما مطرح نیست، این اشتباه است… (که) اگر یك‌نفر نفت را ملی كرده است، اسلام را كنار بگذارند، برای او سینه بزنند».
خمینی و وارثان او در این مسیر، هم به‌جای دمکراسی و آزادی که خواست ملت ایران است، یک استبداد دهشتناک برقرار کردند و هم‌ نفت ایران را با وطن‌فروشی و تاراج‌ برباد دادند.
کین‌توزی خمینی و دنباله‌های او نسبت به‌مصدق، فقط به‌خاطر پیروزی درخشان او در ملی‌کردن نفت ایران نیست، بلکه هم‌چنین به‌خاطر گام‌‌های پرارزشی است که او برای دمکراتیزه کردن شئون گوناگون کشور و کنار زدن استبداد و فساد و فقر برداشت و مسیری را در پیش گرفت که با مسیر شاه و با مسیر خمینی سراپا متفاوت بود.
دوره زمامداری او کوتاه بود. اما از آن‌جا که یک برنامه ملی و دمکراتیک را پیش روی خود گذاشت که نسبت به‌آن زمان بسیار ترقیخواهانه بود، خاطره خوش آن، هنوز در ذهن جامعه ایران باقی است.
قیام سی تیر پشتوانه مصدق شد تا برنامه نه ماده‌یی خود را از مجلس بگذراند. درچارچوب این برنامه، به‌رغم قطع شدن درآمد نفت، او توانست با کنترل شدید واردات و کم‌کردن هرینه‌های عمومی، موازنه‌یی در تجارت خارجی ایجاد کند که در تاریخ ایران بی‌سابقه است. او بودجه داخلی را متوازن ساخت، برای اولین و آخرین بار در تاریخ ایران درآمد کشور را از نفت مستقل کرد، با وجود موانع سرسخت داخلی، درنظام مالی و پولی، دستگاه اداری، ارتش، بهداشت و آموزش، اصلاحات پردامنه‌‌یی را آغازکرد و تغییرات مهمی در دستگاه قضایی و آیین دادرسی به‌وجود آورد؛ ازجمله محاکم ویژه و فوق‌العاده را منحل کرد.
مصدق بزرگ در همین راستا، قانون پرداخت ده درصد بهره مالکانه به دهقانان و برنامه فروش زمین‌های دولتی در قطعات کوچک به مردم برای خانه‌سازی را محقق کرد که در نتیجه آن اجاره‌بهای خانه‌ها برای مردم کم‌درآمد ارزان شد.
در یک کلام، زمامداری مصدق، که فقط دو سال و چهار ماه عمر داشت، نمونه منحصر به فردی از یک حکومت مدافع حقوق مردم و منافع اصیل ملی و عاری از فساد و استبداد و به ویژه شاخص سازش ناپذیری برسر استقلال و آزادی وطن بود.
چنان که مسعود گفته است: «مصدق یك فرد نبود، یك راه بود. حملاتی هم كه از هر سو به او می‌شد متوجه راه و مرامش بود؛ راه استقلال و آزادی و مرام سازش‌ناپذیری در برابر استعمار خارجی و دیكتاتوری و ارتجاع داخلی».
مسیر رژیم شاه که وابستگی و خودکامگی بود، شکست خورد. مسیر ولایت فقیه نیز که استبداد دینی است، شکست خورده است.
نسل جوانی که امروز در ده‌ها شهر ایران به‌قیام برخاسته است، با الهام از مصدق و مجاهدین، در پی این پرسش بزرگ است که: در ایران با این فرهنگ پربار و پیشرفته و با این همه منابع مادی و انسانی، چرا نباید یک دولت دمکراتیک برقرار شود؟
این پرسش اساسی، مردم ایران را برای به‌دست آوردن آزادی و دمکراسی و برابری بی‌تاب کرده است.
مصدق گفته بود: «تا نفس دارم برای آزادی و استقلال این مملکت مبارزه می‌کنم».
ما نیز تا نفس داریم برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه و برآوردن آرزوی ملت‌مان برای ساختن جامعه‌یی آزاد و آباد و بدون تبعیض مبارزه می‌کنیم.


پیام مریم رجوی به جلسه پارلمانی در انگلستان
پیام مریم رجوی به جلسه پارلمانی در انگلستان
پیام مریم رجوی به جلسه پارلمانی در انگلستان
روز سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ (۲۷فوریه۲۰۱۸)، جلسه‌یی در پارلمان انگلستان به مناسبت روز جهانی زن برگزار شد. مریم رجوی، طی یک پیام ویدیویی به این جلسه، در مورد نقش پیشتاز زنان در قیام مردم ایران گفت:
اجازه بدهید به همه خواهرانم در انگلستان به مناسبت روز جهانی زن تبریک بگویم. می‌خواهم از زنان بزرگی در بریتانیا تقدیر کنم که به دفاع از مردم سرکوب شده ایران و به‌ویژه زنان برخاسته‌اند.
زنان ایران نقش مهمی در قیام‌ دی ماه داشتند. این دستاوردی برای همه زنان است. قیام ایران، قیامی بر ضد رژیم ایران و سیاست‌های بنیادگرایانه آن است. قیام‌کنندگان، جنگ سپاه پاسداران با مردم سوریه را محکوم کردند. آن‌ها گفتند که نمایش اصلاح‌طلبی دیگر عمرش تمام شده و خواستار سرنگونی تمامیت رژیم شدند.
پیشگامی زنان و جوانان، از جنبه‌های مهم این قیام است. فرماندهان سپاه پاسداران اعتراف کردند که حلقه اصلی برانگیختن قیام‌ها زنان‌اند. وزارت کشور نیز اعلام کرد ۹۰ درصد دستگیر شدگان کم‌تر از ۲۵ سال دارند.
آخوندها بیشتر درآمد ایران را صرف سرکوب و صدور تروریسم و جنگ در سوریه و سایر کشورهای منطقه می‌کنند. آن‌ها بخش مهمی از درآمد کشور را غارت می‌کنند. اما قربانی این بحران زنان و جوانان‌اند. در سال‌های اخیر هر سال ۱۰۰ هزار زن شغل خود را از داده‌اند بعضی‌ آن‌قدر فقیراند که کلیه خود را می‌فروشند. هم‌زمان زنان و جوانان به‌شدت سرکوب می‌شوند.
به‌گفته مقام‌های رژیم، هر روز در خیابان‌ها حداقل ۲ هزار زن به‌خاطر رعایت نکردن قوانین حجاب اجباری دستگیر می‌شوند. در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی بیش از ۸۰ زن اعدام شده‌اند. روحانی همان کسی است که نقاب میانه‌روی زده بود.
زنان و جوانان ایران در پی سرنگونی استبداد مذهبی هستند. آن‌ها خواهان یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت‌اند. خواهان برقراری آزادی و دمکراسی و برابری زن و مرد‌اند.

دوستان عزیز،
از نمایندگان مجلسین انگلستان می‌خواهم که از این خواست‌ها حمایت کنند. مردم ایران از مجلسین انگلستان انتظار دارند که مانع هرگونه معامله تجاری با شرکت‌های سپاه پاسداران شوند. هر پوند افزایش درآمد رژیم آخوندی، یعنی تشدید سرکوب و فقر در ایران و گسترش جنگ در سوریه و سایر کشورهای منطقه.
در جریان این قیام، آخوندها حداقل ۱۲ نفر از شرکت‌کنندگان را زیر شکنجه به‌قتل رسانده‌اند. آن‌ها هزاران نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند.
از شما می‌خواهم برای توقف این سرکوب وحشیانه‌ تلاش کنید. دولت انگلستان را ترغیب کنید که رابطه خود را با رژیم ایران به‌توقف شکنجه و اعدام مشروط سازد. قیام خواهران شما در ایران، علیه رژیم زن‌ستیز حاکم، پیشرفتی برای همه بشریت است. هرقدمی که برای آن‌ها بردارید، هر فعالیتی برای دفاع از دستگیرشدگان، هر تلاشی برای افشای شکنجه‌ زندانیان و هر کاری برای واداشتن دولت‌ها به‌قطع رابطه با رژیم آخوندی، اثرگذار خواهد بود.
در شرایط کنونی، خواست ما آزادی فوری زندانیان قیام، آزادی بیان و اجتماعات و لغو سركوب و حجاب اجباری است. برای برآوردن این خواست‌ها ما به‌یاری تک تک شما نیازمندیم.
روزی که زنان ایرانی، سنگر بنیادگرایی را در ایران درهم بشکنند، آزادی و برابری در همه جهان جهش می‌کند و آن روز دور نیست.
از همه شما متشکرم.


روزنامه رسمی‌کنگره ایالات متحده: در مورد ثبت مقاله مریم رجوی در وال استریت ژورنال

روزنامه رسمی‌کنگره ایالات متحده: در مورد ثبت مقاله مریم رجوی در وال استریت ژورنال

روزنامه رسمی‌کنگره ایالات متحده: در مورد ثبت مقاله مریم رجوی در وال استریت ژورنال
رکورد کنگره آمریکا
18ژانویه 2018
کنگره 115
دوره دوم
سند شماره 11از مجموعه 164

اعتراضات در ایران با سال 2009متفاوت است

تام مک کلینتاک از ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه 18ژانویه 2018:
آقای رئیس کنگره، من مقاله‌یی را که توسط خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در حمایت از خواسته مردم ایران برای دموکراسی در روزنامه وال استریت ژورنال به‌تاریخ 9ژانویه 2018 نوشته شده است در رکورد کنگره درج می‌کنم.
در این مقاله که متن کامل آن در رکورد کنگره به ثبت رسیده، از جمله آمده است:

تظاهرات اخیر در ایران یک پیام روشن را فرستاد: رژیم ملاها بر پایه‌های لرزان قرار دارد و مردم ایران در مبارزه‌شان برای به زیر کشیدن آن مصمم هستند. شعارها علیه ولایت‌فقیه، فراخوان به یک جمهوری واقعی داده و بروشنی ولی فقیه رژیم علی خامنه‌ای و رئیس‌جمهورش، حسن روحانی را هدف قرار دادند.
این باید نقطه پایانی باشد بر افسانه ای که هنوز توسط برخی دولتها دنبال می‌شود. افسانه ای مبنی بر این که برای مردم ایران تفاوتی بین میانه روها و سخت سران وجود دارد.
این تظاهرات هم‌چنین پایه های استدلالهایی که یک تصویر باثبات از رژیم را ارائه می‌دهند، فرو می‌ریزد.
میلیونها نفر از مردم ایران در فقر زندگی می‌کنند. با این همه، بر اساس گزارشهایی که به شورای ملی مقاومت ایران رسیده است، رژیم حاکم در تهران تاکنون و در مجموع بیش از یکصد میلیارد دلار را صرف کشتار در سوریه کرده است. شعارهای ”مرگ بر حزب‌الله“ و ”سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن“ بروشنی مخالفت مردم با عملکردهای جنگ‌افروزانه رژیم در منطقه را بنمایش می‌گذارد.
منتقدین ممکن است خاطرنشان کنند که ایران در گذشته هم با اعتراض مواجه بوده است. چه چیزی قیام کنونی را از تظاهرات 2009متمایز می‌سازد؟


مصاحبه بارئيس جمهور برگزیده 
مریم رجوی: "شمارش معکوس دیکتاتوری فاشیستی آخوندها آغاز شده است"
مریم رجوی که پاسیوناریای مقاومت ایران در تبعید (در پاریس) محسوب می‌شود.

رجوی در این مصاحبه به تظاهرات عظیمی كه شهرهای مختلف ایران را در آغاز امسال فراگرفت، پرداخت تا بار دیگر بر ماهیت سیاسی برجسته این تظاهرات تأكید كند وبگوید كه تصمیم او وخلق ومقاومت ایران بر سرنگونی رژیم متمركز است.
رجوی می‌گوید یكی از اختلافات اصلی بین قیام سال ۱۳۹۶ با قیام سال ۱۳۸۸ این است كه آن قیام به‌دلیل درگیری انتخاباتی بین دسته‌های مختلف حاكم شروع شد. در حالی كه این بار از آغاز، درگیری بین طبقات محروم جامعه ورژیم سركوبگر، جنگ افروز وغارتگر بود.
بنا به گفته او فقر، مردم ایران را مجبور كرده كه اعضای بدن خود را بفروشند تا بتوانند زنده بمانند. وی گفت مردم ایران در قرن گذشته سه جنبش عظیم را از سرگذرانده‌اند، آنها به حاكمیت مطلقه سلطنتی پایان دادند وآن را به یك نظام پادشاهی مشروطه در چارچوب نظام پارلمانی تبدیل كردند. در نیمه همان قرن، جنبش ملی ایران به رهبری دكتر محمد مصدق صنعت نفت را در ایران ملی كرد. جنبش انقلابی سوم، دیكتاتوری شاه ورژیم پادشاهی را در پایان دهه هفتاد هدف قرارداد. وامروز بیش از سه دهه است كه ما كه برای یك جنبش عظیم چهارم در كشورمان آماده می‌شویم.
«ما خودمان را وارثان سه جنبش قبلی وبه‌خصوص نهضت ملی به رهبری دكتر مصدق می‌دانیم.» او افزود:« قیامهای مردمی به هیچ‌وجه متوقف نمی‌شود و با گذشت زمان یكی بعد از دیگری بالا می‌گیرد».

سوال: در پاریس و در بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان، تظاهراتی در حمایت از آنچه جنبش شما آن را به‌عنوان «انقلاب» مردم ایران علیه دیکتاتوری آیت‌الله‌ها توصیف می‌کند، برگزار می‌شود. از نظر شما به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، که اپوزیسیون در تبعید را گرد‌هم‌آورده، وضعیت بسیج [مردم در داخل کشور] اکنون چگونه است؟‌

فراخوان به اقدام فوری ملل متحد برای آزادی دستگیرشدگان قیام سراسری
فراخوان به اقدام فوری ملل متحد برای آزادی دستگیرشدگان قیام سراسری

فراخوان به اقدام فوری ملل متحد برای آزادی دستگیرشدگان قیام سراسری
شلیك به تظاهركنندگان، دستگیری‌های جمعی و قتل زیر شكنجه از مصادیق جنایت علیه بشریت است

مریم رجوی، خواستار اقدام فوری دبیركل، شورای امنیت ملل متحد و كشورهای عضو و هم‌چنین كمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و دیگر ارگان‌های ذیربط بین‌المللی، برای آزادی بلادرنگ دستگیرشدگان قیام سراسری مردم ایران و تعیین تكلیف مفقودان شد.

وی افزود آتش گشودن به روی تظاهركنندگان، دستگیری‌های جمعی و به‌شهادت‌رساندن زندانیان زیر شكنجه كه این روزها توسط دژخیمان نظام ولایت فقیه در شهرهای مختلف ایران جریان دارد، بدون تردید از مصادیق جنایت علیه بشریت است و از سوی جامعه بین‌المللی اقدام فوری می‌طلبد. سكوت در برابر این جنایت‌ها، فاشیسم دینی حاكم بر ایران را در ادامه و استمرار این جنایات جری‌تر می‌كند
طی دو هفته اول قیام سراسری مردم ایران، دست كم هشت هزار تن از قیام‌آفرینان، توسط پاسداران و نیروهای سركوبگر دستگیر شدند و شماری زیادی از آنان مفقود شده‌اند و خبری از آنان نیست. ۹۰درصد دستگیر‌شدگان را جوانان زیر ۲۵ سال و ۳۵در صد آنان را دانش‌آموزان تشكیل می‌دهند. شماری از این زندانیان در تهران و شهرهای مختلف كشور مانند تهران، اراك و سنندج و زنجان، زیر شكنجه به شهادت رسیدند.
  دی۹۶ سخنان مریم رجوی در اجلاس میان دوره‌یی شورای ملی مقاومت
  دی۹۶ سخنان مریم رجوی در اجلاس میان دوره‌یی شورای ملی مقاومت

اجلاس مياندوره‌يي شوراي ملي مقاومت در روزهاي ۲۳و۲۴ دی ۱۳۹۶با حضور رئيس‌جمهور برگزيدة شورا برگزار شد.

خانم رجوي در سخنان افتتاحیه خود پس از خوش آمدگفتن به اعضاي شورا و ناظراني كه در نخستين روز اجلاس شركت داشتند، به مردم به پاخاسته ایران و قیام شکوهمند سراسری درود فرستاد و گفت:
در آغاز اجلاس میان دوره‌یی شورای ملی مقاومت ، درود می فرستیم به قیام‌آفرینان دلیر که در ۱۴۲ شهر ایران برای سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه به پا خاسته اند.

به‌‌ شهیدان سرفراز قیام، به‌ هزاران جوانی که دستگیر شده اند و مورد توهین و آزار و شکنجة پاسداران خامنه‌ای قرار گرفته اند و به ویژه به زنان و دختران جسوری که در این قیامها و در مقابله با رژیم و عوامل سرکوبگرش فعال و پیشتاز بوده اند، درود می فرستیم و برای تجلیل از قیام کنندگان بی‌باک و ادای احترام به‌ شهیدان یک دقیقه کف می زنیم.

خانم رجوی افزود: قیام ایران چند حقیقت مهم را به ‌همه نشان داد.

اثبات شد که جامعه ایران لبریز از اعتراض و عصیان علیه حاکمیت آخوندهاست و هم‌چنان که پیش از این، بارها گفته‌ بودیم، قیامهای کمین کرده در دل این جامعه برای سرنگونی آخوندها بی‌تابی‌ می‌کنند.

در این قیام بازهم اثبات شد که رژیم در منتهای ضعف و بی‌ثباتی است.

اثبات شد که با وجود سرکوبهای وحشیانه، بروز قیامها در ابعاد سراسری کاملاً امکان پذیر است.

اثبات شد که نیروی ازخودگذشته‌یی در سراسر ایران وجود دارد که برای به‌پاخاستن و خلق چنین قیام‌هایی آماده است. و چنان که مسعود گفت: «از جرقه حریق برخاسته است و همگان هزار کانون شورشی را در جای جای میهن اسیر و اشغال شده به‌چشم می‌بینند».

بله، اثبات شد که رژیم، در ترس از همین قیامها ، به‌جنگ و کشتار در سوریه و سایر کشورهای منطقه پناه برده است. و قدرت نماییهای دروغین این رژیم، از جمله اعزام نیرو به کشورهای منطقه، سرپوش بحران‌زدگی همین رژیم در داخل ایران و عجزش از حل مسایل داخل ایران است.

اثبات شد که مردم ایران از هردو جناح رژیم بیزارند و قیام ایران نمایش اصلاح طلبی قلابی و اعتدال شیادانه را به زباله‌دان انداخت. و هم چنان که گفته بودیم، اثبات شد که رژیم ولایت فقیه در مرحله سرنگونی است».

بحثهای پیش از دستور و بخش عمدة دستور کار اجلاس دو روزة شورا بر روی قیام سراسری که روز پنجشنبه ۷دی در مشهد و چند شهر دیگر خراسان فوران کرد و به سرعت به ۱۴۲شهر در سرتاسرخاک میهن گسترش یافت، تمرکز داشت.

در این بحثهای فشرده، اعضای شورا به رخداد ها، ویژگیها، زمینه ها و پیامدهای قیام پرداختند. فصل مشترک و قدر مسلم بحثها در این خلاصه می شد که قیامهای شکوهمند دیماه ۹۶ در طی دوهفته چنان تحولی در سپهر سیاسی و اجتماعی ایران پدید آورده که دیگر نه جامعه ایران، نه رژیم حاکم، نه روابط این رژیم با منطقه و جهان، به شرایط قبل از این قیامها- که از سوی محققان صاحبنظر واجد مشخصه های«یک انقلاب کامل» توصیف شده است ـ برنخواهد گشت.

  دی۹۶ سخنان مریم رجوی در اجلاس میان دوره‌یی شورای ملی مقاومت
  دی۹۶ سخنان مریم رجوی در اجلاس میان دوره‌یی شورای ملی مقاومت

مریم رجوی
گلوبوس: اپوزیسیون به خوبی سازمان‌یافته در تبعید، رهبری کاریزماتیک دارند
پایگاه اینترنتی گلوبوس کرواسی ـ بوسنی نوشت:‌ در حالی که رسانه‌های بین‌المللی، سیاستمداران و تحلیلگران متفق‌القول هستند حکومت ظالمانه‌ای که در سال 57 در ایران سر کار آمده است اکنون در معرض خطر سرنگونی است، این بار نیز دست به سرکوب تظاهرکنندگان زده است، در مقابل اما این بار ، یک اپوزیسیون به خوبی سازمان‌یافته در تبعید وجود دارد که دارای رهبری کاریزماتیک یعنی مریم رجوی است.این اپوزیسیون که با هدف سرنگونی رژیم ایران و استقرار دولتی مبتنی بر جدایی از دولت فعالیت می‌کند، نقش بسیار فعالی در تظاهراتها داشته است.


هیأت پارلمان اروپا با خانم مریم رجوی ملاقات و با قيام مردم ایران اعلام همبستگی كرد

هیأت پارلمان اروپا با خانم مریم رجوی ملاقات و با قيام مردم ایران اعلام همبستگی كرد

روز پنجشنبه۲۱ دی (۱۱ژانويه ۲۰۱۸) هیأتی از پارلمان اروپا به رياست آقاي ريچارد چارنسكي، نايب رئيس پارلمان اروپا و وزیر سابق امور اروپایی لهستان؛ و با حضور آقاي خوزو روداش، عضو كميته خارجي پارلمان و وزير دفاع سابق كرواسي با مریم رجوی، در اورسور اواز ديدار و گفتگو كردند.
نمايندگان پارلمان اروپا تأكيد كردند ما در شرايطي كه مردم ایران براي احقاق حقوق خود به‌پا خاسته‌اند، به اين‌جا آمده‌ايم تا حمايت و همبستگي نمايندگان پارلمان اروپا را با مقاومت تحت رهبري شما و با قيام مردم ایران ابراز كنيم و از طريق شما به مردم ایران بگوييم كه در مبارزه‌تان عليه رژيم آخوندي در كنار شما هستيم.
 خانم مریم رجوی در ملاقات با هیأت پارلمان اروپا
مریم رجوی در اين ديدار، ضمن تشريح آخرين تحولات مربوط به قيام سراسري مردم ایران عليه فاشيسم ديني حاكم تأكيد كرد براي اين رژيم شمارش معكوس آغاز شده است و هيچ گريزي از سرنگوني محتوم ندارد. فريادهاي ميليون‌ها جوان در سراسر كشور كه خواستار پايان‌گرفتن ديكتاتوري مذهبي و استقرار دموكراسي در ایران هستند، هيچ آينده یي براي اين رژيم باقي نگذاشته است.
مریم رجوی با اشاره به ابعاد دستگيري‌ها و جنايت‌های رژيم آخوندي در زندان‌ها گفت: ادامه معامله و روابط دوستانه با اين رژيم، نه تنها نقض پايه‌یي‌ترين ارزش‌هايي است كه اتحاديه اروپا خود را مدافع آن مي‌داند، بلكه هر گونه سرمايه‌گذاري روي اين رژيم رو به سقوط، محکوم به شكست است. وي از مواضع نمايندگان پارلمان اروپا از گروه‌هاي مختلف سياسي در دفاع از مقاومت ایران عليه نقض حقوق بشر در ایران و دفاع از مقاومت قدرداني كرد و آن را پايه مستحكمي براي روابط مردم ایران و مردم اروپا بعد از سرنگوني آخوندها توصيف كرد.
ريچارد چارنسكي در اين ديدار گفت: تظاهرات اخیر یکبار دیگر خواست واقعی مردم ایران برای تغییر رژیم و استقرار یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت را که سال‌هاست توسط مقاومت ایران دنبال می‌شود، نشان داد. اظهارات اخیر خامنه‌ای، اذعان به نقش هواداران مجاهدین در اعتراضات اخیر، گواهی دیگری است بر حمایت گسترده مجاهدین در ایران». او هم‌چنین «بر استمرار حمایت خود از شورای ملی مقاومت ایران و رئيس جمهور برگزیده آن خانم مریم رجوی به‌عنوان آلترناتیو دموکراتیک رژیم آخوندها»تاکید کرد.
آقاي روداش تأكيد كرد: «من همبستگی خود را با مردم ایران و مقاومت ایران تحت رهبری مریم رجوی در تلاش‌هایشان برای پایان‌دادن به دیکتاتوری و استقرار آزادی و دموکراسی در ایران، ابراز می‌دارم. مردم ایران به‌صراحت همه جناح‌های درونی رژیم را رد کرده و در جستجوی آزادی‌های بنیادین هستند. اروپا نباید چشمانش را بر وضعیت در ایران ببندد و باید خواستار آزادی سریع همه معترضان دستگیر شده در چند هفته اخیر شود. سکوت در حالی‌که اعتراض‌کنندگان، تحت شکنجه تا مرگ قرار دارند، غیر قابل قبول است. 
دبير خانه شوراي ملي مقاومت ایران  ۲۱ دی ۱۳۹۶ (۱۱ژانویه ۲۰۱۱)


پیام مریم رجوی به هموطنان آزاده در تظاهرات واشینگتن در حمایت از قیام ایران
پیام مریم رجوی به هموطنان آزاده در تظاهرات واشینگتن در حمایت از قیام ایران

در قسمتی از پیام آمده است:
من از جامعه جهانی می‌خواهم که:
1. حق مشروع مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی حاكم و استقرار آزادی و حاكمیت مردم را به رسمیت بشناسد.
2. رژیم ایران را به خاطر كشتار و دستگیری‌های جمعی تظاهركنندگان بی‌دفاع و بی‌سلاح،‌ قویاً محكوم و مورد مؤاخذه قرار دهد.
3. قطع اینترنت و شبكه‌های اجتماعی محكوم و دسترسی آزادانه عموم مردم به اینترنت تضمین شود.
4. رژیم آخوندی را به خاطر نقض سیستماتیك حقوق بشر از جمله قتل عام ۱۳۶۷ و كشتار قیام كنونی مورد تحریم قرار دهد.
هموطنان عزیز،

قیامی كه هم اکنون در میهن اسیر من برپاست، قیامی است برای آزادی و دمکراسی و برابری، قیامی است برای عدالت اجتماعی و این جنبش و قیامی است تا پیروزی.

پیام مریم رجوی به هموطنان آزاده در تظاهرات واشینگتن در حمایت از قیام ایران

قیام‌آفرینان، تاریخچه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با ایران را ورق زدند
اگر ايستادگی كنيد جهان با شما و در كنار شما خواهد ايستاد

برگزاری جلسه شورای امنیت در باره ایران و نفس پايان‌دادن به سكوت در باره ايران و در هم شكستن ديوار ستبر چهار دهه مماشات، ثمره قيام و خون شهيدان و رنج اسيران است چرا كه تابه‌حال دولت‌های بزرگ جهان به‌سرکوب وحشیانه مردم ما و به‌ اعدام ۱۲۰هزار مجاهد و مبارز، چشم بسته بودند. اما جوانان و مردم قيام‌آفرين، اكنون در نخستين قدم، تاريخچه شورایامنيت و سازمان ملل در رابطه با ايران را ورق زدند. اين نشان مي‌دهد که جوانانیكه در خیابان‌های ایذه، دورود، تویسرکان، قهدریجان و جوي‌آباد اصفهان و ۷۵شهر ديگر بپاخاستند، مي‌توانند و بايد تاريك‌ترين صفحه تاريخ ايران را ورق بزنند. همچنان‌كه مسعود گفته است : «اگر ايستادگی كنيد جهان با شما و در كنار شما خواهد ايستاد».
قیام‌آفرینان، تاریخچه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با ایران را ورق زدند

پیام مریم رجوی در هفتمین روز  قیام ایران- ۱۳دی ۱۳۹۶
پیام مریم رجوی در ششمین روز  قیام ایران- ۱۳دی ۱۳۹۶

مریم رجوی: تمام هموطنان‌ را به پیوستن به‌امواج خروشان آزادی‌خواهی فرامی‌خوانم
به‌شهیدان‌ سرفرازتان در دورود و تویسرکان و نورآباد و ایذه و شاهین‌شهر و قهدریجان و همايونشهر و جوی آباد اصفهان هزاران سلام!

قیام‌آفرینان،
دختران و پسران قهرمان ایران!
به‌پاخاستگانی که چهره شهرهای ایران را با نور آزادی‌خواهی و حق‌طلبی روشنایی بخشیده‌اید، دست مریزاد که زمین را در زیر پای رژیم پوسیده ولایت فقیه به‌لرزه درآورده‌اید.
به‌شهیدان‌ سرفرازتان در دورود و تویسرکان و نورآباد و ایذه و شاهین‌شهر و قهدریجان و همايونشهر و جوي‌آباد اصفهان هزاران سلام!
شما ملت ایران را به‌آرزوهای سرکوب شدة‌ صد ساله‌اش نزدیک کرده‌اید. شما نشان دادید که ایران رهاشده از ولایت فقیه و استبداد دینی ممکن است.
ملت‌های به‌خون کشیده‌شده از ستم ولایت فقیه در خاورمیانه، از سوریه تا عراق و افغانستان برای پیروزی شما دست به‌دعا برداشته‌اند.
هر کس که در سراسر دنیا. مدافع آزادی و دمکراسی است، به‌شما امید بسته‌ است و جهان صدای مظلومیت شما را می‌شنود و دولت‌‌ها و مجامع بین‌المللی یکی پس از دیگری قیام شما را تحسین و حمایت می‌کنند.
شهیدان ملت ایران،‌ از قهرمانان دهه۶۰ و زندانیان قتل‌عام‌شده سال۶۷ تا به‌پاخاستگان قیام‌های سال ۸۸ و شهیدان اشرف و لیبرتی به شما چشم دوخته‌اند.
شما فرزندان ستارخان‌ و مصدق و حنیف‌نژادید و قیام شماست که افتخارات ایران را زنده و سرشار می‌کند.
امروز خامنه‌ای سردژخیم ولایت فقیه و همدستان‌‌اش به‌تهدید شما رو آورده‌اند. آن‌ها بیلان جنایت‌های خود را تبلیغ می‌کنند. نیروهای نظامی خود را برای مقابله با خیزش‌ سراسری مردم ایران بسیج کرده‌اند.
مزدوران موسوم به‌اصلاح‌طلب‌ و اعتدال‌چی‌شان که از هیچ خدمتی به‌ولایت خون‌آشام فقیه فروگذار نکرده‌اند، حالا پرده‌ها را کنار زده، خواستار سرکوب مردم آزادی‌خواه می‌شوند.
آن‌ها به‌هر تقلایی دست می‌زنند، تا پیوستن فزاینده مردم به‌صفوف شما را متوقف کنند. اما در پس این تهدیدها، سراپای رژیم زیر فشار وحشتی عظیم به‌خود می‌پیچد.
ولایت فقیه با وجود همه قدرت‌نمایی‌هایش، گرگ کاغذی است و در برابر قیام شما دوام نمی‌آورد.
زیرا قدرت تعیین‌کننده شمایید. زیرا که بی‌شمارانید؛ زیرا که روز به‌روز بیشتر می‌شوید و وقتی که دست‌در‌دست هم، متحد و یگانه و صمیمی به‌پیش می‌تازید، اراده متحد شما بر هر قدرتی غلبه می‌کند.
آخوندها گمان می‌کنند که با بستن اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي، قيام شما از پیشروی و گسترش باز می‌ماند. اما نمی‌دانند و نمی‌توانند بدانند که اين قلب‌های به‌هم پیوسته شما و درد و رنج مشترک شماست که پیام حرکت و خیزش را به‌همه جا می‌برد و شهرها را یکی پس از دیگری به‌خیزش در می‌آورد.
تمام هموطنان‌ را به‌برخاستن و پیوستن به‌امواج خروشان آزادی‌خواهی در سراسر ایران فرا می‌خوانم.
هموطنان بلوچ‌ و کرد و عرب و ترک و بختیاری و لر و ترکمن‌ و قشقایی،
هموطنان اهل سنت،
هموطنان ساکن روستاها و حومه‌ها و حلبی‌آبادهای سراسر ایران!
این قیام از آن شما و برای شماست. فرزندان قیام‌آفرین شما در میدان قطعی‌‌ترین نبرد در حال ورق‌زدن صفحه تاریک تاریخ ایران‌اند، به‌یاری‌شان برخیزید!
هموطنان عزيز، خواهران و برادرانم،
قيام‌كنندگان و ارتش محرومان و غارت‌شدگان را در خيابانها تنها و بي‌دفاع نگذاريد. اكنون زماني است كه كارگران، كشاورزان، بازاريان، كارمندان، معلمان، پزشكان و پرستاران و استادان و اقشار گوناگون به حمايت از آنها بپردازند. اين قيامي است متعلق به تمام مردم اسير و آزاديخواه ايران. هيچ فرصتي را براي حمايت و پيوستن به زنان قهرمان و دليرمرداني كه در خيابانها مي‌جنگند و سينه سپر‌كرده‌اند از دست ندهيد. در هر كجا كه مي‌توانيد به تحصن و اعتصاب در كارخانه‌ها و ادارات و محيط‌هاي كار روي بياوريد تا دنيا اعتراض عموم مردم ايران را به حاكميت منفور آخوندی ببيند و صداي خلق در زنجير را بشنود.
چنان که مسعود گفت:‌ ایران زمین و خلق‌ اسیرش به‌پاخاسته و صبح نزدیک است. و پيام هاي او در اين روزها بهترین راهگشا و روشنترین راهنمای عمل است.
قيامي كه شما به پا كرده ايد، قیامی است قیامی است برای آزادی و دمکراسی و برابری و جدايي دين از دولت. قیامی است برای عدالت اجتماعی و این جنبش و قیامی است تا پیروزی.
سلام بر همه شما.
سلام بر آزادی.

پیام مریم رجوی در پنجمین روز  قیام ایران- ۱۱دی ۱۳۹۶

پیام مریم رجوی در پنجمین روز  قیام ایران- ۱۱دی ۱۳۹۶

انعکاس صدای آمریکا: مریم رجوی: شما مردم نشان دادید که آتش زیر خاکستر هستید

پیام مریم رجوی -روزچهارم قیام سراسری
 مریم رجوی :  میهن اشغال شده را می‌توان آزاد کرد
قیام‌کنندگان دلیر در سراسر ایران،
زنان و مردان شجاعی که در روزهای هفتم و هشتم دی با خیزش خود، عطر آزادی را در شهرهای ایران پراکندید، سلام بر شما و سلام بر شهرهای عزیز ما که تحت اشغال آخوندها برای آزادی به‌جنب و جوش درآمده‌اند و علیه فقر و گرسنگی و بیکاری برخاسته‌اند.
سلام بر کرمانشاه، همدان، خرم‌آباد، قم، اصفهان، ، رشت، ساری، قزوین، ‌شیراز، اهواز، سبزوار، قوچان، بجنورد، قائم‌شهر و زاهدان و سلام بر مشهد، نیشابور، کاشمر، قوچان، بیرجند، شاهرود، و یزد.
شما نشان دادید که با‌ وجود همه سرکوب‌ها و کشتارها و بگیر و ببندها، قیام و جنبش مردم ایران، آتش زیر خاکستر است و در کمین آخوندها ایستاده است.
شما فریاد زدید: مرگ بر خامنه‌ای، سید علی حیا كن مملكتو رها كن، ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، می‌می‌ریم، می‌می‌ریم ایران را پس می‌گیریم و سوریه را رها كن فكری به حال ما كن.
شما نقطه عطفی در جنبش اعتراضی مردم ایران خلق کردید که دوران پایانی این رژیم را اثبات می‌کند.
شما نشان دادید که قیام و اعتراض مردم ایران علیه تمامیت رژیم است و هر جناح جنایت‌کار و دزد و فاسد حاکم را نفی می‌کند. شما نشان دادید که مردم ایران از جنگ‌افروزی و دخالت جنایت‌کارانه آخوندها در سوریه و عراق و لبنان و فلسطین بیزارند و نشان دادید پایان دادن به گرانی و چپاول و آزادی‌کشی و انواع تبهکاری‌های رژیم ولایت فقیه، تنها یک راه دارد و آن به‌زیر کشیدن استبداد مذهبی است.
تظاهرات شما، رژیم را مات و مبهوت کرده است. روحیه بی‌باک و نترس شما تحسین همه را برانگیخته است.
زنان قیام‌کننده که در بسیاری صحنه‌ها پیشتاز بودند، مایه افتخار ایران و ایرانی شده‌اند.
حالا زمان گسترش و جهش کانون‌های شورشی و برپایی هزار اشرف برای آزادی است.
همه هموطنان در سراسر ایران را به‌برخاستن و پیوستن به‌این خیزش فرا می‌خوانم
هم‌چنان که مسعود گفته است: «حق و آزادی را به رایگان به هیچ ملتی هدیه نمی‌كنند. باید برای آن قیمت داد. این تمام مسأله است».
آری، دیو ولایت فقیه را می‌توان در هم شکست. دیوار اختناق را می‌توان ویران کرد
و میهن اشغال شده را می‌توان آزاد کرد.
آخوندها باید بروند. حاكمیت از آن مردم ایران است
سلام بر قیام‌کنندگان در سراسر میهن، سلام بر آزادی. 

پیام مریم رجوی -روزسوم قیام سراسری


پیام مریم رجوی در چهارمین روز  قیام ایران- ۱۰دی ۱۳۹۶

مریم رجوی: سلام به‌شهیدان راه آزادی در قیام مردم دورود


مریم رجوی: سلام به‌شهیدان راه آزادی در قیام مردم دورود

روز شنبه قیام آزادی‌خواهانه مردم دورود به‌خون فرزندان این شهر رنگین شد.

بر اثر شلیک‌ پاسداران قساوت پیشه خامنه‌ای،‌ قلب‌های آنها از حرکت ایستاد، تا قلب بزرگ قیام برای آزادی هم‌چنان پر تپش و جوشان و در حرکت بماند.

آن‌ها به‌پاخاستند و از جان و خون خود بها پرداختند تا این وطن دوباره وطن شود.

آن‌ها به‌پاخاستند تا چنان که در شعارهایشان گفته‌اند ایران را از آخوندهای اشغالگر پس بگیرند.

آن‌ها به‌پا خاستند تا رویای آزادی، برابری و دمکراسی را به واقعیت تبدیل کنند.

به‌خانواده‌های شهیدان و به‌مردم دورود و استان لرستان و هموطنان‌مان در سراسر ایران صمیمانه تسلیت می‌گویم.

جوشش خون آن‌ها بی‌تردید خیزش مردم را بیش از پیش شعله‌ور خواهد کرد.

این خون‌ها و همه جراحت‌ها و صدماتی که در سه‌روز گذشته به‌فرزندان ما در قیام‌های سراسر کشور وارد شده، تنها بر عزم قیام‌آفرینان خواهد افزود.

خامنه‌ای و جنایت‌کاران دست‌پرورده او نخواهند توانست آتشی را که از دل‌های پردرد مردم ما زبانه کشیده خاموش کنند.

آن‌ها به کشتار دست می‌زنند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات را دستگیر می‌کنند.

و به‌انواع تقلاها برای سرکوب مردم رو می‌آورند. زیرا در برابر جنبش آزادی‌خواهی ایران عاجزند. زیرا سراپای رژیم‌شان از فرط وحشت به‌خود می‌لرزد.

اما در مقابل آن‌ها، خیزش و جنبش عمومی با قدرت به‌پیش می‌تازد و هر روز شهرهای بیشتری را فرا می‌گیرد.

امروز نسلی به‌میدان آمده است که چیزی برای از دست دادن ندارد. زیرا تمام آزادی‌ها و حقوق و دارایی‌اش را رژیم ولایت فقیه به‌بند کشیده و به‌غارت برده است. و این قیام و خیزشی است تا پیروزی و آزادی.

شهیدان مردم درود زنده و حاضرند. آن‌ها در صف مقدم هر تظاهرات و قیامی در تمام شهرهای ایران می‌رزمند و در هر خروش و فریادی علیه رژیم ولایت فقیه صدای آن‌ها شنیده می‌‌شود.

سلام بر شهیدان مردم درود


سلام بر آزادی.

پیام مریم رجوی در چهارمین روز  قیام ایران- ۱۰دی ۱۳۹۶
پیام مریم رجوی در دومین روز  قیام ایران- ۸دی ۱۳۹۶

خانم رجوي طی پیامی عموم مردم بويژه جوانان و زنان در سراسر كشور را به پيوستن به قيام
 «نه به گراني» فراخواند و گفت: ديكتاتوري فاسد و رو به زوال آخوندها در مقابل اتحاد و همبستگی ملي و مقاومت و پایداری و استمرار قیامهای حق‌طلبانه شما، بدون ترديد شكست خواهد خورد

پیام مریم رجوی -روز دوم قیام سراسری
پیام مریم رجوی -روز دوم قیام سراسری
پیام مریم رجوی در اولین روز  قیام ایران- ۷دی ۱۳۹۶

پیام مریم رجوی -روز اول قیام سراسری

 
پیام مریم رجوی -روز اول قیام سراسری 
مریم رجوی : قیام قهرمانانه امروز خواست عموم مردم برای سرنگونی آخوندها را بازتاب می‌کند

از صبح امروزپنجشنبه ۷دی، هزاران تن از مردم مشهد در اعتراض به افزایش روزانه و افسارگسیخته قیمت كالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در میدان شهدا؛ مقابل ساختمان شهرداری مشهد دست به تجمع زدند و به سمت حرم امام رضا راهپیمایی كردند. جمعیت در طول راهپیمایی هر لحظه بیشتر می‌شد.
قبل از شروع تجمع، شمار زیادی از نیروهای سرکوبگر انتظامی در محل حاضر بودند. ولی مردم آنها را کنار زده و به تظاهرات ادامه دادند. با ادامه تظاهرات، نیروهای سركوبگر به تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت جمعیت مبادرت کردند، اما مردم و جوانان به مقابله پرداختند و گازهای اشک‌آور را به سمت نیروهای رژیم برگرداندند.
تظاهرکنندگان شعار می‌دادند «مرگ بر روحانی»؛ «مرگ بر دیکتاتور»، «یه اختلاس کم بشه؛ مشکل ما حل می‌شه»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «اسلامو پله کردین؛ مردمو ذله کردین».
تظاهرات اعتراضی مشابهی در نیشابور، كاشمر، بیرجند، شاهرود، نوشهر و بسیاری دیگر از شهرهای ایران برگزار شد.
مریم رجوی به مردم قهرمان مشهد و نیشابور و كاشمر و بیرجند و شاهرود که با شعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر روحانی، علیه گرانی و بیكاری و فساد قیام كرده و با نیروهای سركوبگر به مقابله پرداخته‌اند، درود فرستاد و نقش برجسته و شجاعانه زنان در این خیزش بزرگ را ستود. وی از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست در حمایت از خیزش بزرگ مشهد بپاخیزند. وی افزود قیام قهرمانانه امروز در بخشهای وسیعی از ایران، بار دیگر نشان داد سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دمكراسی و حاكمیت مردمی یك خواست ملی و سراسری است.
مریم رجوی گفت در حالی‌كه اكثریت قاطع مردم ایران از فقر و تورم و بیكاری رنج می‌برند، بخش عمده ثروت و درآمدهای كشور، هزینه دستگاههای نظامی و امنیتی و جنگ افروزی و مداخلات منطقه‌یی می‌شود و یا توسط سردمداران رژیم، چپاول و به حسابهای بانكی آقازاده‌ها سرازیر می‌شود، لذا تا این رژیم بر سركار است وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم وخیم‌تر می‌شود و تنها راه خلاصی از مشكلات اقتصادی و اجتماعی سرنگونی رژیم آخوندی است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۷ دی ۱۳۹۶

مطالب مرتبط به قیام سرایری دی ماه ۱۳۹۶

روزشمار کامل قیام - این لینک تا روز پیروزی بروز میشود
آرشیوی از شناسائي مزدوران حکومتی در قیام دی ماه در سراسر میهن 

۱ نظر:

  1. با سلام و خسته نباشید و با تشکر ازتلاش و وقتی که برای وبلاک ایران مریم گذاشتید امروز تصادفی ضمن کار به پست شما در فیس مواجهه شدم و سری به وبلاک زدم البته که کارتان قابل تحسین و قابل استفاده بعنوان منبع میتواند باشد ولی در همین نگاه اول خیلی مفصل چیده شده و طولانی است شاید این شیوه را انتخاب کردید اما اگر تفکیک شده باشد کوتاه تر بیشتر مراجعه و خوانده میشود واقع امر اینست که همه خواندنی اما وقت کجاست یا همه قابل استفاده است اما موضوعی به راحتی نمیشود دسترسی پیدا کرد شاید هم نکته ام دقیق نباشد اما من لحظه ورودم را برایتان نوشتم با آرزوی توفیق برای شما و راهتان اگر فرصت داشتید میتوانید به وبلاک خروش ایران سری بزنید ممنون میشوم بخصوص اگر نظرتان را بگویید با تشکر فراوان #براندازم

    پاسخحذف