کل نماهای صفحه

۱۳۹۶ مهر ۱۷, دوشنبه

ایران-کارزار جنبش دادخواهی در کشورهاتوسط ایرانیان آزاده وحامیان مقاومت و پیامهای خانم رجوی


  پیام مریم رجوی به تظاهرات هموطنان ایرانی در اسلو پایتخت نروژ

روز شنبه ۱۵ مهر حامیان مقاومت در اسلو با برگزاری یک تجمع در مقابل پارلمان نروژ و تظاهرات و راهپیمایی در مرکز شهر اسلو همبستگی خود را با کارزار جهانی جنبش دادخواهی قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی مجاهد در تابستان ۶۷ را اعلام کردند.

شرکت کنندگان و سخنرانان با فراخوان به محاکمه سران رژیم ضدبشری آخوندی بخاطر جنایت علیه بشریت در محاکم بین المللی به تظاهرات خود پایان دادند.
مریم رجوی طی پیامی به تظاهرات هموطنان ایرانی در اسلو پایتخت نروژ در آستانه روز جهانی اعدام و درحمایت از جنبش دادخواهی گفت:
دادخواهی قتل‌عام‌شدگان بخش مهمی از مبارزه با نقض حقوق بشر در ایران است که در حال حاضر به‌صورت اعدام‌های روزمره، قطع دست متهمان و دستگیری‌های گسترده روزانه برای حفظ اختناق حاکم ادامه دارد. در دوران روحانی دست کم ۳۲۰۰ اعدام صورت گرفته است. به‌علاوه، بیش از پنج هزار نفر را برای اعدام در زندان‌ها نگه‌ داشته‌اند.
نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان و آزادی‌خواهان در ایران، تکیه‌گاه جنگ‌افروزی و تروریسم رژیم در خاورمیانه است. اگر این رژیم با ‌برخورداری از مماشات دولت‌های غرب در نقض حقوق بشر دست باز نمی‌یافت، قادر نمی‌‌شد جنایاتش را به دیگر کشورهای منطقه بسط بدهد و هرگز قادر نبود سوریه را این‌چنین به گرداب خون فرو ببرد.
از این‌رو، کمپانی‌ها و دولت‌های غرب و مشخصاً نروژ را از ادامه معامله با استبداد مذهبی حاکم بر ایران برحذر می‌داریم.



لینک گزارش تصویری تجمع نروژ

پیام مریم رجوی به  تظاهرات ایرانیان و حامیان مقاومت مردم ایران در استکهلم
خانم مریم رجوی در پیامی به‌تظاهرات ایرانیان و حامیان مقاومت مردم ایران در استکهلم، که در حمایت از دادخواهی زندانیان سیاسی قتل‌عام شده برگزار شد کارزار برای این دادخواهی را امری که اکیداً به‌نقض فاجعه‌بار حقوق بشر در اوضاع کنونی مربوط است، دانست.
وی از جمله گقت:
قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ چیزی نیست که به‌ تاریخ پیوسته باشد. این جنایت مسأله همین امروز است. مسأله نقض فاجعه‌بار حقوق بشر در ایران است. مربوط است به‌جوانانی که همین امسال آخوندها، چشم‌ آن‌ها را کور کردند یا جوانانی که همین امسال آخوندها دست‌شان را قطع کردند و جوانانی که از ابتدایی‌ترین آزادی‌ها برخوردار نیستند. مربوط است به اعدام‌های هر روزه در سراسر ایران و هزاران نفر که زیر حکم اعدام‌اند. مربوط به زندانیان سیاسی است که پی‌در‌پی شکنجه می‌شوند و از حقوق ابتدایی خود محروم‌اند.
زنانی که تحت سرکوب مضاعف هستند، جامعه‌یی که زیر ترس و فقر زندگی می‌کند، و جامعه‌یی که از حق فعالیت سیاسی محروم است و حق انتخاب آزادانه ندارد
پیام مریم رجوی





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر