کل نماهای صفحه

۱۳۹۶ مهر ۱۷, دوشنبه

ایران-پیام مریم رجوی به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام


پاریس – شهرداری منطقة ۵ - ۱۸مهر۹۷ - کنفرانس و نمایشگاه به‌ مناسبت روز جهانی علیه اعدام / فراخوان به محاکمه مسئولان جنایت علیه بشریت 
محکومیت موج اعدامها و قتل‌عام زندانیان سیاسی و نقض حقوق‌بشر در ایران توسط رژیم رکورد دار اعدام فراخوان به محاکمه مسئولان جنایت علیه بشریت
هم‌زمان با روز جهانی علیه اعدام، شهرداری منطقه ۵پاریس روز چهارشنبه ۱۸مهر ۹۷، ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸، شاهد برگزاری یک کنفرانس و نمایشگاه تحت عنوان «ایران، اعدامها در داخل کشور و صدور تروریسم به خارج» بود.
در این برنامه که توسط کمیته شهرداران فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک برگزار شد شهرداران و شخصیت‌های فرانسوی و بین‌المللی در سخنرانی‌های خود ضمن تأکید بر حمایت از مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی، به حسابرسی از دیکتاتوری آخوندی به‌خاطر موج اعدامها و نقض وحشیانه حقوق‌بشر در داخل و صدور تروریسم در خارج فراخوان دادند و بر لزوم محاکمه عاملان و آمران جنایت علیه بشریت در جریان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ تأکید کردند.
















روز جهانی علیه اعدام، محکومیت موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر - سخنرانیها
پارلمان اروپا- استراسبورگ - گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد

در آستانه روز جهانی علیه اعدام در دهم اکتبر، گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا جلسه‌یی را به ریاست ژرار دوپره رئیس این گروه پارلمانی در استراسبورگ با حضور نمایندگان این پارلمان از گروه‌های مختلف سیاسی، برگزار کرد و با صدور بیانیه‌یی موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر و اقدامات تروریستی حکومت آخوندی را محکوم کرد.
دکتر آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت و محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان سخنرانان مهمان به این اجلاس دعوت شده بودند.



پیام مریم رجوی به کنفرانس «نه به‌اعدام و تروریسم » در شهرداری ۵ پاریس
به مناسبت روز جهانی علیه اعدام، در کنفرانسی که در شهرداری منطقه ۵ پاریس برگزار شد، مریم رجوی در پیامی خطاب به شرکت کنندگان در این جلسه گفت:
روز جهانی علیه اعدام، که برای رواج یک ارزش جهان شمول و دفاع از حرمت جان انسان پایه‌گذاری شده ، در عین حال روزی است که رژیم رکود دار اعدام و نظام قتل‌عام یعنی رژیم ضد انسانی ولایت فقیه را انگشت‌نما و رسوا می‌کند.
به 120 هزار تن از فرزندان رشید ایران زمین که به‌خاطر مبارزه برای آزادی توسط این رژیم اعدام شدند، از جمله زندانیان قتل‌عام شده سال 67 درود می‌فرستم.
اعدام آن‌ها داغ لعنت ابدی بر پیشانی آخوندهاست که پایه‌های حکومت خود را در خون بنا کرده‌اند. در عین حال ازهرگونه مشروعیت مردمی، انسانی و تاریخی تهی شده و سرنگونی رژیم‌شان یک هدف مبرم مبارزاتی و ملی است که مردم و مقاومت ایران به‌طور قطع و یقین به‌آن جامه عمل خواهند پوشاند.
در سال گذشته مطابق گزارش عفو بین‌الملل 507 حکم اعدام توسط آخوندها اجرا شده است. البته شمار واقعی اعدام‌ها بسا بيشتر است. زیرا رژيم خونریز ولایت فقیه از انتشار خبر تعداد زیادی از اعدام‌ها جلوگیری می‌کند. همزمان مانند سال‌های گذشته هزاران نفر در زندان‌های خامنه‌ای در سراسر کشور در زیر حکم اعدام قرار دارند و از این راه زندگی بخشی از جامعه ایران به‌بند کشیده شده است.
به‌علاوه آخوندها با قساوت پایان‌ناپذیر خود اعدام زندانیانی را که در سنین نوجوانی و کودکی مرتکب جرم شده‌اند، ادامه می‌دهند و نخستین حکومت اعدام کننده نوجوانان درجهان برخلاف کنوانسیونها و قانون بین المللی هستند.

ایران-پیام مریم رجوی به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام : چرخه بی‌وقفه اعدام‌ها برای حفظ استبداد مذهبی
ایران-پیام مریم رجوی به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام : چرخه بی‌وقفه اعدام‌ها برای حفظ استبداد مذهبی
ایران-پیام مریم رجوی به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام : چرخه بی‌وقفه اعدام‌ها برای حفظ استبداد مذهبی
ایران-پیام مریم رجوی به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام : چرخه بی‌وقفه اعدام‌ها برای حفظ استبداد مذهبی
ایران-پیام مریم رجوی به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام : چرخه بی‌وقفه اعدام‌ها برای حفظ استبداد مذهبی


۱۳۹۶- پیام مريم رجوي به مناسبت روز جهانی علیه اعدام

چرخه بی‌وقفه اعدام‌ها برای حفظ استبداد مذهبی
روز جهانی علیه اعدام روز ادای احترام به‌یک صد و بیست هزار مجاهد و مبارز از جمله سی هزار سربه‌دار قتل‌عام شده در سال ۶۷ است که توسط استبداد مذهبی به‌شهادت رسیده‌اند و درعین حال روز بیزاری از رژیم پلید آخوندهاست که با اعدام‌های روزمره، حاکمیت پوسیده خود را در برابر نارضایتی و اعتراض یک جامعه بی‌تاب و تشنه آزادی حفظ می‌کند.

چنان که عفو بین‌الملل گزارش کرده‌ است، در سال گذشته، بدون احتساب چین، ۵۵ درصد کل اعدام‌های جهان توسط آخوندهای حاکم بر ایران انجام شده است بنابراین، روز جهانی علیه اعدام روزی است که بازهم جهان بشری به‌رژیم ولایت فقیه نه می‌گوید.
آنچه اعدام‌ها در ایران را با هر جای دیگری در جهان امروز متمایز می‌کند،‌ نه فقط کثرت، بلکه جنبه سیستماتیک آن است. اعدام یک پایه بقای رژیم آخوندی است که تمامی جناح‌های رژیم در آن سهیم هستند. چرا که اعدام‌ها در ایران بنا به‌هر اتهامی که صورت می‌گیرد، نقطه عزیمت آخوندها از آن، در اساس حفظ یا تشدید اختناق و رعب عمومی است. در حقیقت یک ماشین کشتار دولتی شب و روز در کار است و براساس دستور خامنه‌ای متناسب با اوضاع سیاسی داخلی و بین‌المللی تعداد حلق‌آویزها را کم یا زیاد می‌کند و از آن برای جبران شکست‌ها و ناتوانی‌های قدرت حاکم، یا مقابله با بالا گرفتن روحیه اعتراضی جامعه سود می‌برد.
به‌این دلیل چنان‌که مراجع بین‌المللی بارها تأیید کرده‌اند، بسیاری از این حلق‌آویزها اولاً، برای جرایمی صادر شده که یا مبهم است یا از منظر «معیارهای بین‌المللی» به‌عنوان «جرائم خیلی جدی» به شمار نمی‌رود.
ثانیاً، اعدام‌شدگان از حق خود برای یك محاكمه عادلانه و روند صحیح قانونی محروم‌اند. آن‌ها قبل از هر چیز قربانیان جنایت سازمان‌یافته‌یی هستند که ادامه آن، نیاز روزانه رژیم است. و چنان که گزارشگر ملل متحد در مورد حقوق بشر ایران تصریح می‌کند:«بسیاری از افراد اعدام‌شده فقیرند و به گروه‌های به‌حاشیه‌رانده‌شده در جامعه ایران تعلق دارند....».
همان‌گونه که در جنگ ضدمیهنی با عراق،‌ خمینی جوانان و نوجوانان را به‌مثابه گوشت دم توپ و سربازان یک‌بار مصرف، قربانی می‌کرد، حالا آخوندهای حاکم از یک‌طرف با تحمیل یک فقر دردناک به‌جامعه ایران، بسیاری را به‌ورطه انواع تباهی‌ها و آلودگی‌ها می‌کشانند از طرف دیگر، قربانیان همان جرم‌‌ها و آلودگی‌ها را طعمه چرخه بی‌وقفه حلق‌‌آویزها می‌کنند. آن‌‌‌چنان‌که در منتهای قساوت حتی از اعدام بیماران روانی یا اعدام کسانی که در نوجوانی مرتکب جرم شده‌اند، دست برنمی‌دارند. به‌علاوه صف بی‌انتهایی از زندانیان تیره‌بخت را که شمارشان به‌هزاران نفر سر می‌زند، در نوبت اعدام نگه‌داشته‌اند.
در حالی‌كه آقازاده‌ها و نورچشمی‌های رژیم با ارتکاب جرایم بسیار بزرگ‌تر از جمله دست زدن به‌سرقت‌ها و اختلاس‌های نجومی از هرگونه مجازاتی معاف‌اند. مهم‌تر این‌كه سر نخ بسیاری از جرایمی كه بخاطر آن‌ها فقرا را اعدام می‌كنند مانند قاچاق مواد مخدر و یا دایر كردن مراكز فساد در دست پاسداران و آخوندهای حاكم است.
خوشبختانه اکنون مخالفت‌ها علیه این جنایت ضحاک‌وار در جامعه ایران رو به‌گسترش است و خانواده‌های زندانیان و اعدام‌شدگان بارها و بارها در برابر زندان‌ها و مراکز حکومتی به‌کشتار فرزندان یا خویشان خود اعتراض می‌کنند.
مقاومت ایران از لغو حکم اعدام در ایران، پس از سرنگونی رژیم آخوندی دفاع می‌کند و مجازات‌ ضدانسانی قصاص را که برضد روح عفو و رحمت آیین حنیف محمدی است، مردود می‌شناسد.
بار دیگر دولت‌های غرب را فرا می‌خوانیم که روابط تجاری و دیپلماتیک خود با رژیم ولایت فقیه را به‌توقف شکنجه و اعدام مشروط کنند.
از سازمان ملل متحد می‌خواهیم با تشکیل یک کمیسیون تحقیق درباره قتل‌عام سال ۶۷، راه حسابرسی از آمران و عاملان این کشتار را که هم‌اکنون نیز دست‌اندرکاران اعدام‌ها هستند، هموار سازد.
محاکمه آمران و عاملان قتل عام سال ۶۷ که امروز بیش از گذشته به یک خواسته عمومی در جامعه ایران تبدیل شده و جنبش دادخواهی، بخش ضروری تلاشها برای پایان‌دادن به موج اعدام‌ها در ایران است.
و هموطنان و به‌خصوص جوانان را فرا می‌خوانیم که در برابر سیاست اعدام و کشتار، به مقاومت برخیزند. کارزار نه به اعدام، بخشی از کارزار نه به رژیم ولایت فقیه و پرچم دادخواهی کاوه برای رهایی ایران ازچنگال ضحاک زمانه است.

سی‌امین سالگرد قتل‌عام سی هزار گل سرخ آزادی گزارشاتی از مجموعه ای سخنرانی و کنفرانس درسال۹۷




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر